کتاب زبان نظریه انتخاب

The Language of Choice Theory
با من این گونه سخن بگویید
کد کتاب : 1454
مترجم :
شابک : 978-600-90824-1-4
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

در فهرست کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

ویلیام گلسر از پرفروش ترین نویسندگان روانشناسی آمریکا

معرفی کتاب زبان نظریه انتخاب اثر ویلیام گلسر

کتاب زبان نظریه انتخاب، اثری نوشته ی ویلیام گلسر است که اولین بار در سال 1999 منتشر شد. دکتر گلسر در این کتاب که به نوعی مکمل اثر پرفروش خود، کتاب «تئوری انتخاب»، به حساب می آید، به همراه همسر خود کارلین گلسر، به گفت و گوهای معمول در زندگی روزمره می پردازد؛ گفت و گوهای میان والدین و فرزند، زن و شوهر، معلم و دانش آموز، و رئیس و کارمند. در یک صفحه، گفت و گوی دستوری، کنترل کننده یا تهدیدآمیز معمول در زندگی افراد نوشته شده و در صفحه ی دیگر، نسخه ی عقلانی تر شده ی همان گفت و گو به واسطه ی «تئوری انتخاب» آورده شده است؛ نسخه ای که احتمال دریافت پاسخ مطلوب را از یک کودک، شریک زندگی، دانش آموز، کارمند و نقش های اجتماعی دیگر، به مراتب بالاتر می برد. از طریق این مثال های کاربردی و ملموس، قواعد و چارچوب های «تئوری انتخاب» به شکلی کامل و قابل فهم تشریح می شوند.

کتاب زبان نظریه انتخاب

ویلیام گلسر
ویلیام گلسر، زاده ی 11 می 1925 و درگذشته ی 23 آگوست 2013، روانپزشک و نویسنده ی آمریکایی بود.گلسر در کلیولند به دنیا آمد و بزرگ شد. او در سال 1945 مدرک کارشناسی خود را در رشته ی مهندسی شیمی دریافت کرد. گلسر سپس به ادامه ی تحصیل در رشته ی روانشناسی بالینی و بعد از آن، روانپزشکی پرداخت. او پس از مدتی، یک موسسه ی روان درمانی خصوصی در لس آنجلس به وجود آورد و تا سال 1986 آن را اداره می کرد.ویلیام گلسر، نویسنده ی بسیاری از کتاب های تأثیرگذار درباره ی سلامت روانی، مشاوره، بهبود مدارس و بسیاری از سایر...
نکوداشت های کتاب زبان نظریه انتخاب
A valuable book.
کتابی ارزشمند.
Essay Town

قسمت هایی از کتاب زبان نظریه انتخاب (لذت متن)
همان طور که قدرت دیگران مایه ی نگرانی ما می شود، خصوصا وقتی که از آن علیه خواسته ی ما استفاده کنند، تهدید شدن و به خطر افتادن آزادی هم ما را نگران می کند. به اعتقاد من نیاز به آزادی یک نیاز تکمیلی است که هدفش ایجاد توازن بین دو چیز است: 1) نیاز به مجبور کردن دیگری برای آنکه که طبق میل ما زندگی کند. 2) دیگری نیاز دیگری به رها شدن از اجبار. این قانون طلایی که می گویند با دیگران همان طور رفتار کن که دوست داری با تو رفتار کنند، تعادل و توازن مورد نظر من را نشان می دهد. کنترل بیرونی که فرزند قدرت است، دشمن آزادی می باشد، قانون خونبارش هم که می گوید از قدرت خود برای کشتن آدم هایی که مخالف تو هستند، استفاده کن. این علت اصلی رنج و عذاب بشر در سراسر دنیاست.