ویلیام گلسر

ویلیام گلسر

ویلیام گلسر، زاده ی 11 می 1925 و درگذشته ی 23 آگوست 2013، روانپزشک و نویسنده ی آمریکایی بود.گلسر در کلیولند به دنیا آمد و بزرگ شد. او در سال 1945 مدرک کارشناسی خود را در رشته ی مهندسی شیمی دریافت کرد. گلسر سپس به ادامه ی تحصیل در رشته ی روانشناسی بالینی و بعد از آن، روانپزشکی پرداخت. او پس از مدتی، یک موسسه ی روان درمانی خصوصی در لس آنجلس به وجود آورد و تا سال 1986 آن را اداره می کرد.ویلیام گلسر، نویسنده ی بسیاری از کتاب های تأثیرگذار درباره ی سلامت روانی، مشاوره، بهبود مدارس و بسیاری از سایر موضوعات مربوط به سلامت عقل است. گلاسر گسترش دهنده نظریات دبلیو ادواردز دمینگ در زمینه واقعیت درمانی و تئوری انتخاب محسوب می‌شد. نوآوری‌های گلسر در مشاوره فردی در محیط کاری و مدرسه، انتخاب و مسئولیت‌پذیری شخصی و دگرگونی شخصیت را مدنظر قرار می‌دهد. گلسر مخالف اصول و قواعد رایج بین روانپزشکان بود که به جای تمرکز بر طبقه‌بندی کردن سندرم‌های روانی؛ به عنوان اختلال روانی، سریعاً اقدام به تجویز دارو برای فرد می‌کردند.

کتاب های ویلیام گلسر

چارت تئوری انتخاب


مدرسه کیفی


ازدواج بدون شکست


معلم مدرسه کیفی


مدیریت بدون زور و اجبار


زبان نظریه انتخاب


تئوری انتخاب


تئوری انتخاب و مدیریت زندگی


عشق چیست؟


واقعیت درمانی


تئوری انتخاب در اتاق مشاوره


Choice Theory


بیشتر بخوانید

چگونه با روانشناسی، داستان های بهتری خلق کنیم

«روانشناسی» برای بسیاری از نویسندگان، موهبتی بزرگ است و بینشی ارزشمند را درباره ی چگونگی کارکرد ذهن انسان به آن ها می بخشد.

«تئوری انتخاب»، به دست گرفتن افسار زندگی

«تئوری انتخاب» توضیح می دهد که چرا واقعیت درمانی کارساز است. افراد اغلب تصور می کنند واقعیت درمانی یعنی چشیدن «طعم واقعیت». ولی در اصل این روش، انسان دوستانه تر از این حرف ها است.

خودپروری و خلاقیت را از کتاب ها بیاموزیم

چه چیزی بهتر از این که بتوانیم زندگی مان را با کتاب هایی بهبود بخشیم که اساساً برای همین منظور نوشته شده اند