اریک فروم

اریک فروم

اریک فروم، زاده ی 23 مارس 1900 و درگذشته ی 18 مارس 1980، روانکاو، جامعه شناس، روانشناس اجتماعی و فیلسوف آمریکایی آلمانی تبار است.فروم در فرانکفورت آلمان به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در دانشگاه های هیدلبرگ و مونیخ و موسسه ی روانکاوی برلین ادامه داد. فروم بعد از ظهور نازیسم در آلمان به ژنو رفت و سرانجام در سال 1934 به آمریکا مهاجرت کرد. او تابعیت ایالات متحده را دریافت کرد و در دانشگاه کلمبیای نیویورک مشغول به فعالیت شد. فروم سپس به مکزیک رفت و در دانشگاه مستقل ملی مکزیک کرسی روانکاوی را تأسیس نمود. او در انتهای عمر خویش به سوئیس بازگشت و در سال 1980 درگذشت.فروم در آثارش می کوشید تا ارتباط متقابل روانشناسی و جامعه را شرح دهد و معتقد بود که با به کارگیری اصول روانکاوی به عنوان علاج مشکلات و بیماری های فرهنگی بشر، خواهد توانست راهی را به سوی تحقق جامعه ای معقول و متعادل از لحاظ روانی بیابد.

کتاب های اریک فروم

مقدمات روان شناسی فروم


رسالت زیگموند فروید


جزم اندیشی مسیحی


روانکاوی و دین


بحران روانکاوی


زبان از یاد رفته


بنام زندگی


داشتن یا بودن


گریز از آزادی


هنر عشق ورزیدن


سرشت راستین انسان


هنر گوش دادن


هنر بودن


انقلاب امید


فراسوی زنجیرهای پندار


درباره انسان بودن


آناتومی ویران سازی انسان


انسان برای خویشتن


The Art of Loving


جامعه سالم


اریش فروم


آیا انسان پیروز خواهد شد


بیشتر بخوانید

چرا و چگونه فلسفه بخوانیم

مطالعه ی فلسفه به منظور درک چگونگی تکامل ذهن و اندیشه ی بشر در طول زمان، اهمیت بسیاری دارد

چگونه با روانشناسی، داستان های بهتری خلق کنیم

«روانشناسی» برای بسیاری از نویسندگان، موهبتی بزرگ است و بینشی ارزشمند را درباره ی چگونگی کارکرد ذهن انسان به آن ها می بخشد.

هنر عشق ورزیدن از نگاه اریک فروم

وظیفه ی اصلی انسان در زندگی این است که خودش را متولد کند، به چیزی تبدیل شود که به طور بالقوه هست. مهم ترین محصول تلاش انسان شخصیت خودش است.