کتاب انسان برای خویشتن

Man for Himself: An Inquiry Into the Psychology of Ethics
پژوهشی در روانشناسی اخلاق
  • 10 % تخفیف
    280,000 | 252,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: بهجت بهجت
    نویسنده:
کد کتاب : 3327
مترجم :
شابک : 978-964-6671-94-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1947
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

اریک فروم از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

در فهرست کتاب هایی که زندگیتان را دگرگون می کنند

معرفی کتاب انسان برای خویشتن اثر اریک فروم

کتاب انسان برای خویشتن، اثری نوشته ی اریک فروم است که اولین بار در سال 1947 انتشار یافت. فروم در این اثر آموزنده و خواندنی به سردرگمی زنان و مردانی می پردازد که به خاطر باور نداشتن به قواعد هدایت کننده ی زندگی، به قربانی های درمانده و ناتوان نیروهای درونی و بیرونی تبدیل می شوند. فروم با همان نقطه نظر گسترده و میان رشته ای خود که از خصوصیات آثار برجسته اش به حساب می آید، به مخاطبین نشان می دهد که روانشناسی نمی تواند خود را از مشکلات فلسفه و اخلاقیات جدا کند و همچنین، ذات انسان را نمی توان بدون فهم ارزش ها و کشاکش های اخلاقی پیش روی همه ی ما درک کرد. فروم در کتاب انسان برای خویشتن استدلال می کند که یک نظام اخلاقی را می توان به جای الهامات و سنت ها، بر اساس سرشت انسان شکل داد.

کتاب انسان برای خویشتن

اریک فروم
اریک فروم، زاده ی 23 مارس 1900 و درگذشته ی 18 مارس 1980، روانکاو، جامعه شناس، روانشناس اجتماعی و فیلسوف آمریکایی آلمانی تبار است.فروم در فرانکفورت آلمان به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در دانشگاه های هیدلبرگ و مونیخ و موسسه ی روانکاوی برلین ادامه داد. فروم بعد از ظهور نازیسم در آلمان به ژنو رفت و سرانجام در سال 1934 به آمریکا مهاجرت کرد. او تابعیت ایالات متحده را دریافت کرد و در دانشگاه کلمبیای نیویورک مشغول به فعالیت شد. فروم سپس به مکزیک رفت و در دانشگاه مستقل ملی مکزیک کرسی روانکاوی را تأسی...
نکوداشت های کتاب انسان برای خویشتن
A fascinating volume . . . magnificent.
اثری شگفت انگیز... شکوهمند.
Saturday Review

Courageous and thoughtful.
جسورانه و خردمندانه.
Ethics

Exciting, illuminating, even life-changing.
هیجان انگیز، روشنگرانه و حتی دگرگون گننده ی زندگی.
Book Depository

قسمت هایی از کتاب انسان برای خویشتن (لذت متن)
جدا کردن روانشناسی از اصول اخلاقی روشی نسبتا جدید است. اندیشمندان بزرگ اخلاق اومانیستی قدیم، که مبنای این کتاب بر نوشته های آنان استوار است، فیلسوف و روانشناس بودند؛ آنان معتقد بودند که درک طبع انسانی و فهم ارزش ها و هنجارهای زندگی بشر وابسته به یکدیگرند. از طرف دیگر، فروید و کتب وی که با طرد احکام ارزشی غیرمعقول سهم بسزایی در پیشرفت تفکر اخلاقی دارند درباره ارزش ها معتقد به نسبیت بودند، عقیده ای که اثر منفی هم در تکامل تئوری اخلاق و هم در پیشرفت روانشناسی دارد. روانکاو مشهور یونگ از این گرایش مستثنی است. او عقیده دارد که روانشناسی و درمان روانی، با مسائل اخلاقی و فلسفی انسان وابستگی ناگسستنی دارند. ولی ضمن اینکه این عقیده به خودی خود دارای اهمیت شایانی است، توجیه فلسفی بونگ فقط به واکنشی علیه فروید منجر شد، نه به روانشناسی فلسفی پس از وی.

انسان می تواند با نیروی عشق دیواری را که انسان ها را از هم جدا می کند، فرو ریزد.

روحیه ای از مباهات و خوش بینی در چند قرن گذشته سبب تمایز فرهنگ غرب شده است: مباهات بر خرد به منزله ی وسیله ای برای انسان در راه درک و تسلط بر طبیعت؛ خوش بینی در انجام و عملی شدن گرامی ترین امیدهای نوع بشر، نیل به بالاترین شادکامی برای بیشترین مردم.