کتاب خودکاوی

Self Analysis
کد کتاب : 5144
مترجم :
شابک : 9789646671997
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 329
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1942
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 18
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

کارن هورنای از شاگردان برجسته ی فروید و از نویسندگان پرفروش کتاب های روانشناسی

معرفی کتاب خودکاوی اثر کارن هورنای

کتاب خودکاوی، اثری نوشته ی کارن هورنای است که نخستین بار در سال 1942 منتشر شد. دکتر هورنای در این کتاب، شیوه های مختلف خودکاوی را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد که یعنی افراد تا چه میزان می توانند به تنهایی از تکنیک های روانکاوی برای حل مشکلات خودشان استفاده کنند. این روانکاو برجسته ی آلمانی در کتاب خودکاوی، موضوعات متنوع، جذاب و بسیار آموزنده ای را برای مخاطبین شرح می دهد: نیروهای محرکه در بیماری های روانی، مراحل مختلف ادراک روانکاوانه، نقش بیمار و درمانگر در فرآیند روانکاوی، خودکاوی گاه به گاه و نظام مند، و توقعات واقع گرایانه ای که می توان از به کارگیری فرآیند خودکاوی داشت.

کتاب خودکاوی

کارن هورنای
کارن هورنای، زاده ی ۱۶ سپتامبر ۱۸۸۵ و درگذشته ی ۴ دسامبر ۱۹۵۲، روانکاو و نویسنده ای آلمانی، و پیرو مکتب فروید بود. هورنای تحصیلات خود را در پزشکی و روانپزشکی در آلمان به پایان رساند. او در سال ۱۹۳۲ به ایالات متحده مهاجرت کرد و به عنوان استاد دانشگاه در رشته ی روانکاوی مشغول به تدریس شد. هورنای با همکاری عده ای از همکاران و شاگردان خود، مؤسسه ای به نام «مؤسسه ی روانکاوی هورنای» را در نیویورک دایر نمود. اکنون شاگردان او این مؤسسه را اداره می کنند.
نکوداشت های کتاب خودکاوی
One of the founding texts in the self-analysis movement.
یکی از متون بنیادین در جنبش خودکاوی.
Goodreads

It still has much practical advice to offer to today's audience.
این اثر همچنان توصیه های کاربردی فراوانی برای مخاطبین امروزی دارد.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب خودکاوی (لذت متن)
اگر شخص به اندازه ی کافی شجاعت داشته باشد تا حقیقتی ناخوشایند را در مورد خود کشف کند، می تواند کاملا به عزم خود اعتماد داشته باشد که به اندازه ی کافی قوی هست تا از آن حقیقت ناخوشایند عبور کند.

یافتن مسیری در کوهستان به تنهایی، احساس قدرت بسیار بیشتری از حرکت در مسیری که قبلا نشان داده شده، به فرد می دهد.

اساسا روانکاوی نمی تواند کاری بیشتر از این بکند که شخص را مستعد نماید تا کمکی را که زندگی در اختیارش قرار می دهد، بپذیرد و از آن استفاده کند.