کتاب مدرسه کیفی

The Quality School: Managing Students Without Coercion
کد کتاب : 1455
مترجم :
شابک : 978-600-7152-00-3
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

در فهرست کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

ویلیام گلسر از پرفروش ترین نویسندگان روانشناسی آمریکا

معرفی کتاب مدرسه کیفی اثر ویلیام گلسر

کتاب مدرسه کِیفی، اثری نوشته ی ویلیام گلسر است که نخستین بار در سال 1990 به انتشار رسید. این کتاب آموزنده، تأثیرگذار و بسیار پرفروش از دکتر گلسر با مدرک و دلیل توضیح می دهد که مدیریت سنتی و اجبارگرانه ی موجود در مدارس، دلیل و ریشه ی اصلی مشکلات آموزشی در دنیای امروز است. گلسر با محکوم کردن این روش های مدیریتی کهنه، غیرکاربردی و حتی آسیب زا، روشی جایگزین را پیشنهاد می کند که می تواند تمامی این مشکلات را از بین ببرد و مدرسه را به معنای واقعی کلمه، به خانه ی دوم دانش آموزان تبدیل کند. کتاب مدرسه کِیفی، اثری است که خواندنش می تواند برای همه ی مدیران مدرسه، معلمان، استادان دانشگاه و البته همه ی افرادی که در آموزش به معلمان به نوعی نقش دارند، بسیار دگرگون کننده و کاربردی باشد.

کتاب مدرسه کیفی

ویلیام گلسر
ویلیام گلسر، زاده ی 11 می 1925 و درگذشته ی 23 آگوست 2013، روانپزشک و نویسنده ی آمریکایی بود.گلسر در کلیولند به دنیا آمد و بزرگ شد. او در سال 1945 مدرک کارشناسی خود را در رشته ی مهندسی شیمی دریافت کرد. گلسر سپس به ادامه ی تحصیل در رشته ی روانشناسی بالینی و بعد از آن، روانپزشکی پرداخت. او پس از مدتی، یک موسسه ی روان درمانی خصوصی در لس آنجلس به وجود آورد و تا سال 1986 آن را اداره می کرد.ویلیام گلسر، نویسنده ی بسیاری از کتاب های تأثیرگذار درباره ی سلامت روانی، مشاوره، بهبود مدارس و بسیاری از سایر...
نکوداشت های کتاب مدرسه کیفی
With widely accepted theories.
با تئوری هایی که به شکلی گسترده پذیرفته شده اند.
Alibris

By a world-renowned psychiatrist.
اثری نوشته ی روانپزشکی شناخته شده در سطح جهان.
Barnes & Noble

قسمت هایی از کتاب مدرسه کیفی (لذت متن)
نظریه ی انتخاب در سال 1998 در کتاب من با عنوان «نظریه انتخاب: روانشناسی نوین آزاد شخصی» شرح و توضیح داده شده است. همه دست اندر کاران مدرسه، فصل 10 کتاب را مفید خواهند یافت. عنوان این فصل، آموزش و پرورش، تحصیلات و مدرسه کیفی است در این فصل ایده های جدید زیادی را معرفی می کنم که اجرای آن در کلاس بسیار کارآمد است و به شما کمک می کند تا بتوانید با دانش آموزان علاقه مند و یا حتی با آن هایی که با مدرسه تعارض دارند، ارتباط برقرار کنید.

در یک مدرسه ی کیفی، نمره ی بد وجود ندارد. حدس من این است که مقاومت در برابر حذف نمره ی بد، مشکل ترین مانع در جهت ایجاد مدارس کیفی است. معلمان، مسئولین مدرسه، والدین و سیاستمداران خواهند گفت که این کار مانند این است که در وسط میدان جنگ از سربازان بخواهیم سلاح های خود را زمین بگذارند. نمرات خوب به عنوان پاداشی برای عملکرد کیفی محسوب می شوند و برای رفع نیاز احساس قدرت دانش آموزان بسیار رضایت بخش است. اما در مدارس کیفی دادن نمره پایین آن هم به طور مداوم حذف می شود. نمره ی پایین ممکن است حکایت از وجود مشکلی موقتی داشته باشد. مشکلی که باید با همکاری معلم و دانش آموز حل شود. با این امید که دانش آموز به این نتیجه برسد که ارزش آن را دارد که بیشتر تلاش کند. اما به غیر از نمرات پایین هر نمره ی دیگری حتی نمره ی الف نیز می تواند افزایش یابد و این در صورتی است که معلم به دانش آموز نشان دهد که در حال حاضر از توانایی بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است. دادن نمره مانند پرداخت حقوق، باید همواره با افزایش عملکرد کیفی دانش آموز گره خورده باشد.