کتاب طرز تهیه ی امیدواری

The Recipe for Hope
کد کتاب : 141049
مترجم :
شابک : 978-6220405078
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 آبان

معرفی کتاب طرز تهیه ی امیدواری اثر فیونا والپی

«طرز تهیه امیدواری» کتابی نوشته فیونا والپی، نویسنده اهل انگلیس و ساکن فرانسه است. این اثر در دسته ادبیات داستانی قرار می‌گیرد. این رمان درباره زنی شکست‌خورده است که تصمیم می‌گیرد با طعم و بوی غذاها زندگی از دست رفته خود را بازیابد و طعم خوشبختی را بچشد.
«طرز تهیه امیدواری» درباره زنی به نام ایوی است که در سخت‌ترین شرایط زندگی، تصمیمی سرنوشت‌ساز می‌گیرد. رمان از جایی آغاز می‌شود که ایوی در سوگ فرزند خردسالی که یک سال پیش از دست داده به سر می‌برد. همسر ایوی هم او را ترک کرده و زندگی جدید و موفقی برای خود در پیش گرفته است. در این میان ایوی چاره خود برای عبور از گذشته را در دوری از شهر جست‌وجو می‌کند و تصمیم می‌گیرد برای کریسمس و تعطیلات، انگلیس را ترک کرده و به کلبه دوستش در فرانسه برود.
ایوی به کلبه‌ای دورافتاده در دوردون که منطقه‌ای در جنوب فرانسه است سفر می‌کند. مناظر و زندگی در منطقه‌ای که غرق در زیبایی است روح تازه‌ای به ایوی می‌بخشد و امید به آینده را در زن افسرده زنده می‌کند. گفت‌وگو با مردم روستا و همسایه ایوی که دکتری جوان به نام دیدیه است ایوی را از اندوه گذشته دور می‌کند. شوق زندگی ایوی را به سمت کارهای تازه‌ای هدایت می‌کند و او تصمیم می‌گیرد با کتابی که از مادربزرگ فرانسوی‌اش برای او به ارث رسیده و دستور پخت‌های متنوعی از غذا در آن نوشته شده است عشق خود به آشپزی را از سر گیرد. ایوی به مناسبت‌های مختلف آشپزی می‌کند و اهالی روستا را به خانه خود دعوت می‌کند و همین باعث گسترش روابط ایوی می‌شود. در این میان زن فقط به دکتر دیدیه دل می‌بندد و ایوی در آستانه زندگی تازه‌ای قرار می‌گیرد.

کتاب طرز تهیه ی امیدواری

فیونا والپی
فیونا والپی هفت سال زندگی در فرانسه را گذراند، و در سال 2007 از انگلیس به آنجا نقل مکان کرد. او و خانواده اش یک مزرعه قدیمی و پرتحرک را در واینلند بوردو بازسازی کردند و در طی این مدت او مهارت های جدیدی را در ترکیب سیمان، تزئینات داخلی و مزه کردن شراب آموخت.همه این الهامات، به همراه عشق به مکان، مردم و تاریخ آنها، به کتابهایی که او نوشته تبدیل شدند، که به آلمانی، نروژی، چک، اسلوونیایی و ترکی ترجمه شده اند.