کتاب بیژن و منیژه

Bijan and Manijeh
چنین کنند حکایت 1
کد کتاب : 141121
شابک : 978-6228251615
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 50
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 آبان

معرفی کتاب بیژن و منیژه اثر منوچهر اکبرلو

کتابچه و پرده نقالی بیژن و منیژه، نوشته منوچهر اکبرلو است و در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. نقال یا پرده خان به کسی می‌گویند که قصه‌ها را مانند یک نمایش اجرا می‌کند. اما بدون ابزار که نمی‌شود کار کرد! این بسته یک جعبه ابزار پرده‌خوانی است؛ یعنی همه چیزهایی که برای پرده‌خوانی نیاز خواهی داشت در آن می‌بینی.

کتاب بیژن و منیژه

منوچهر اکبرلو
منوچهر اکبرلو (زاده ۱۳۴۱، تهران) نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر و پژوهشگر ایرانی است. وی دارای مدرک کارشناسی هنرهای نمایشی و کارشناسی ارشد پژوهش‌های هنری با گرایش تئاتر و سینما بوده و به عنوان مدرس دانشگاه، روزنامه‌نگار، منتقد، پژوهشگر، مترجم، نویسنده، ویراستار اشتغال دارد.
قسمت هایی از کتاب بیژن و منیژه (لذت متن)
نقل امروز ما نقل بیژن است. پسر گیو، پهلوان ایران‌زمین یکی از سرداران سپاه کیخسرو و نوة رستم جهان‌پهلوان. جوانی برومند و زیبارو با گیسوانی بلند. بیژن به همراه گرگین، یکی دیگر از پهلوانان ایران، به درخواست مردم ارمان به مرز ایران و توران می‌رود تا بلای گرازان وحشی را از سرزمین آنان دفع کند. می‌رود و با شجاعت و دلاوری گرازها را از بین می‌برد. اما به جای برگشت به ایران به تحریک گرگین، به دشتی می‌رود که دختر افراسیاب شاه توران، منیژه در آنجا بساط جشن و شادی به راه انداخته است. بعد از جشن او به قصر منیژه می‌رود. افراسیاب باخبر می شود و …