کتاب هزار و یک شب

Hezar-o-yek Shab
قصه های شیرین ایرانی 7
کد کتاب : 34768
شابک : 978-0241753484
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 180
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب هزار و یک شب اثر زهرا حیدری

این کتاب شامل داستان‌های کوتاهی از «هزار و یک شب» است که به انتخاب و قلم زهرا حیدری به زبان ساده و روان امروز در آمده است.
کتاب شامل 23 داستان از هزار و یک شب است. قدمت کتاب هزار و یک شب به بیش از دو هزاروپانصد سال می‌رسد؛ این کتاب یکی از آثار ارزشمند گنجینه ادب مشرق زمین است که آن را در ایران، هندوستان و سرزمین‌های عربی به خوبی می‌شناسند. آوازه این کتاب پر رمز و راز، از کشورهای غربی و گوشه گوشه جهان هم شنیده می‌شود. «هزار افسان» نام قدیمی هزار و یک شب است که در ایران باستان و پیش از دوره هخامنشی در هندوستان وجود داشت و پیش از حمله اسکندر به ایران، به زبان پهلوی ترجمه شد. بعدها این کتاب را به زبان عربی برگرداندند و داستان‌ها و حکایت‌های عربی نیز به آن افزوده شد و از آن زمان نام آن را هزار و یک شب گذاشتند.

کتاب هزار و یک شب

قسمت هایی از کتاب هزار و یک شب (لذت متن)
روزی روزگاری، در زمان های قدیم، در سرزمین ایران، پادشاهی زندگی می کرد به نام "سندباد". سند باد قصه ی ما، پرنده ای دست آموز داشت به نام شاهین که یک لحظه از او جدا نمی شد و شب و روزش را با او می گذراند. سند باد آن قدر شاهین را دوست داشت که حتی پیاله ای طلایی به گردن او انداخته بود تا هر وقت شاهین تشنه شد ، از آب آن بنوشد. روزی از روزها، سندباد هوس شکار کرد. شاهین را برداشت و با خدمتکارانش عازم شکار شد...