کتاب مترجم

The Translator
کد کتاب : 141816
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-9640023181‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 276
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 شهریور

معرفی کتاب مترجم اثر لیلی ابوالعلا

ولی خواب سمر اتفاق نیفتاده بود. آن روز صبح که از خواب بیدار شد، باران نباریده بود؛ آن روز از ماه اکتبر، آسمان خاکستری بود؛ مه اسکاتلندی خفیفی که از دریای شمال می‌آمد، آسمان را پوشانده بود. همان‌گونه که تصمیم داشت برای ملاقات با رای آیلز بیرون آمد، پرونده آبی که در آن «بیانیه النداء» را که برای ترجمه به او داده بود، محکم در دست گرفته بود.

در سال ۲۰۰۶، مترجم توسط نیویورک تایمز به عنوان یکی از ۱۰۰ کتاب برجسته سال معرفی شد. مترجم تصویری است از زندگی زنان مسلمان در مواجهه با مفاهیم مهاجرت، هویت اجتماعی و معنویت. لیلا ابوالعلا در این کتاب نشان داده، همان‌قدر که در بیان ساده شگفتی‌های ایمان ناگسستنی استعداد دارد، در بازتاب تهدیدها و چالش‌های آن نیز ماهر است.

کتاب مترجم

لیلی ابوالعلا
لیلا فواد ابوللا (عربی: لیلى فؤاد ابوالعلا؛ زادهٔ ۱۹۶۴) نویسنده داستان، مقاله‌نویس و نمایشنامه‌نویس اهل سودانی است که در آبردین، اسکاتلند مستقر است. او در خارطوم سودان بزرگ شد و در سال 1990 به اسکاتلند نقل مکان کرد و در آنجا فعالیت ادبی خود را آغاز کرد. ابوللا تا سال 2023 شش رمان و چندین داستان کوتاه منتشر کرده است که به پانزده زبان ترجمه شده است. محبوب‌ترین رمان‌های او، مناره (2005) و مترجم (1999) هر دو داستان‌های زنان مسلمان در بریتانیا را نشان می‌دهند و در فهر...