کتاب مردان اندیشه

Men of Ideas: Some Creators of Contemporary Philosophy
  • 10 % تخفیف
    340,000 | 306,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: ماهی ماهی
    نویسنده:
کد کتاب : 14199
مترجم :
شابک : 978-9642092833
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 420
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1978
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب مردان اندیشه اثر براین مگی

پانزده دیالوگ برگرفته از سریال بسیار تحسین شده بی بی سی، اصول و نظریه های فلسفه اخلاق، فلسفه سیاسی، فلسفه زبان و فلسفه علم را بررسی می کند.
در بخشی از کتاب آمده است:
" مگی: همان طور که می فرمایید، همه ما از اینکه کسی در پیش فرضهایمان بیش از حد معینی کندوکاو کند ناراحت می شویم و از آن نقطه به بعد، حتی مقاومت می کنیم چرا این طوریم؟
برلین: تصور میکنم بعضا به دلیل اینکه مردم دوست ندارند بیش از حد تحلیل شوند و کسی ریشه هایشان را بیرون بیاورد و از نزدیک وارسی کند، و بعضا به این جهت که لزوم عمل از این کار جلوگیری می کند. اگر شما به طور فعال سرگرم نوع خاصی زندگی باشید، این کار عامل بازدارنده و حتی عاقبت شاید فلج کننده ای است که دائما از شما بپرسند: «چرا این کار را می کنید؟ آیا مطمئنید که هدفهایی که تعقیب می کنید هدفهای حقیقی است؟ آیا یقین دارید که آنچه می کنید ناقض قواعد اخلاقی با اصول یا آرمانهایی نیست که اگر بپرسند، خواهید گفت به آنها ایمان دارید؟ آیا اطمینان دارید که بعضی از ارزشهای شما به هم مانعة الجمع نیستند و از اذعان به این موضوع نزد خودتان کوتاهی نمی کنید؟ وقتی بر سر موعی دوراهی قرار می گیرید، آیا گاهی آنقدر از روبه رو شدن با آن خودتان را نمی بارید که نگاهتان را به جای دیگری میدوزید و کوشش می کنید پار مسئولیت را از کلمن خودتان بردارید و به دوش پهن تر و قوی تری بیندازید - از قبیل دولت با مذهب با طبقه با جماعت دیگری که به آن تعلق دارید - یا شاید به گردن قواعد عمومی اخلاقی مردم حسابی و عادی؟ و آیا تصور نمی کنید که خودتان باید زیر و روی مسأله را بسنجید و حلاجی کنید؟"

کتاب مردان اندیشه

براین مگی
برایان مگی علاوه بر نویسندگی، برای مصاحبه‌های حرفه‌ای خود با فلاسفه بزرگ دهه 70 و 80 میلادی نیز شهره است. مصاحبه‌های مگی که به تهیه کنندگی شبکه بی‌بی‌سی بوده در دهه 70 و 80 میلادی مورد استقبال بینندگان این شبکه تلویزیونی قرار می‌گرفته است. «فلاسفه بزرگ» و «مردان اندیشه» از جمله برنامه‌های پرمخاطب او در این دو دهه بوده است."مردان اندیشه" عنوان یک مجموعه 15 قسمتی در سال 1978 میلادی بود که مگی در آن با فیلسوفان معاصر مصاحبه می‌کرده ...