کتاب دوسال تعطیلات

Two Years' Vacation (Deux ans de vacances)
کد کتاب : 143400
مترجم :
شابک : 978-6003913271
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 480
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1888
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 آبان

معرفی کتاب دوسال تعطیلات اثر ژول ورن

«دو سال تعطیلات» یک رمان ماجراجویی جذاب از ژول ورن است که اولین بار در سال 1888 منتشر شد. ورن که به‌دلیل آثار علمی-تخیلی و ماجراجویی پیشگام خود شناخته شده است، خوانندگان را به دنیای پسران جوانی که در جزیره‌ای متروک سرگردان شده‌اند و عناصر بقا، رفاقت و اکتشاف را در هم می‌آمیزند، می‌برد. اگرچه کمتر از آثار کلاسیک ورن مانند «بیست هزار لیگ زیر دریا» یا «دور دنیا در هشتاد روز» شناخته شده است، «دو سال تعطیلات» همچنان داستانی جاودانه درباره انعطاف‌پذیری، رهبری و تدبیر جوانان است.
این رمان با گروهی متشکل از چهارده دانش‌آموز از کشورهای مختلف، هشت تا 14‌ساله، آغاز می‌شود که در جزیره‌ای متروک در اقیانوس آرام پس از منفجر‌شدن کشتی خود، سرگردان می‌شوند. این پسران که از اوکلند نیوزلند برای یک تعطیلات طولانی به راه افتاده‌اند، به‌زودی خود را با یک سناریوی بقا مواجه می‌کنند که سفر تفریحی آنها را به یک مبارزه حماسی تبدیل می‌کند. در طول دو سال، پسران باید با چالش‌های جزیره، از یافتن غذا و سرپناه گرفته تا برقراری نظم در بین خود، دست‌وپنجه نرم کنند. همان‌طور‌که رهبران طبیعی در درون گروه ظهور می‌کنند، جامعه آنها به یک عالم خرد از تمدن تبدیل می‌شود. پسربچه‌ها لحظات همکاری و همچنین تنش را تجربه می‌کنند؛ زیرا درگیری‌های داخلی به وجود می‌آید و خطرات بیرونی خود جزیره عزم آنها را آزمایش می‌کند. ورن مضامین دوستی، شجاعت و مسئولیت اخلاقی را به نمایش می‌گذارد و نبوغ پسران را در‌حالی‌که یاد می‌گیرند بر ناملایمات طبیعت غلبه کنند، نشان می‌دهد. ماجراجویی آنها شامل بزرگ‌شدن و یادگیری وابستگی به یکدیگر برای بقا، توسعه مهارت‌ها و ارزش‌هایی است که آنها را به بزرگسالی منتقل می‌کند. یکی از موضوعات محوری «دو سال تعطیلات»، بقا و لزوم همکاری در‌برابر سختی‌ها است. پسران برای زنده‌ماندن در جزیره باید به کار گروهی و اعتماد متقابل تکیه کنند و یاد بگیرند که اتحاد برای غلبه بر موقعیت آنها کلیدی است. رهبری نیز نقش مهمی ایفا می‌کند؛ زیرا رهبران طبیعی ظهور می‌کنند و با حفظ نظم و روحیه در گروه مبارزه می‌کنند. ورن همچنین به بررسی انعطاف‌پذیری جوانان می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه پسرها، علی‌رغم بی‌تجربگی خود، موفق به ایجاد یک جامعه کارآمد می‌شوند. این جزیره به محلی برای اثبات مسئولیت، دوستی و تعادل ظریف بین قدرت و آزادی فردی تبدیل می‌شود.
«دو سال تعطیلات» یک رمان ماجراجویی هیجان‌انگیز است که نمونه‌ای از داستان‌سرایی استادانه ژول ورن است. کاوش آن در مورد بقا، رهبری‌ و پویایی جوانان در یک محیط آزمایشی، آن را به خواندنی‌ای هیجان‌انگیز و متفکر تبدیل می‌کند. رمان ورن گواهی است بر استقامت روح انسان‌ و نشان می‌دهد که چگونه حتی افراد جوان می‌توانند در مواجهه با شرایط خارق‌العاده به این موقعیت دست یابند.

کتاب دوسال تعطیلات

ژول ورن
ژول گابریل ورن، زاده ی 8 فوریه ی 1828 و درگذشته ی 24 مارس 1905، نویسنده، شاعر و نمایش نامه نویس فرانسوی بود که بیشتر شهرتش را مدیون نگارش کتاب های ماجرایی اش بود که دنیای داستان های علمی–تخیلی را دگرگون کرد.ژول ورن در خانواده ای مرفه در منطقهٔ بندری شهر نانت فرانسه متولد شد. به خواست پدرش تحصیلاتش را در رشتهٔ حقوق به پایان برد، اما ذوق نمایشنامه نویسی و رمان نویسی او را بر آن داشت که کم کم به سوی ادبیات کشیده شود. اگر چه در ابتدا در این کار موفق نبود و از دیدگاه مالی هم در مضیقه قرار گر...