کتاب دریا ناپل را نمی بوسد

Il mare non bagna Napoli
کد کتاب : 143817
مترجم :
شابک : 978-6007131039
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1953
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 آبان
نوع چاپ : دیجیتال - POD

معرفی کتاب دریا ناپل را نمی بوسد اثر آناماریا اورتزه

ناخودآگاه این جملات مرموز در ذهنش جریان یافت «آه مادر مقدس خدا کند که واقعیت داشته باشد و لینا استاسانو اشتباه نکرده باشد... خدا کند واقعا آنتونیو نسبت به من احساسی داشته باشد، چرا نباید این طور باشد، چه عیبی دارد. ظاهرم که بد نیست... پیر هم که نیستم. اگرچه بیست سال گذشته...»
از متن کتاب -
دریا ناپل را نمی‌بوسد مجموعه ۸ داستان کوتاه و حکایت‌های مبتنی بر واقیت است که گویای ارتباط نویسنده با سرشناس‌ترین و موثرترین نویسندگان و دست‌اندرکاران ادبیات و هنر معاصر ایتالیا است و نمونه‌ای از انتخاب شیوه نئورئالیستی در ادبیات ایتالیا بعد از جنگ است که عنوان کتاب آن را حمایت می‌کند؛ یعنی فقری بی نهایت در برابر زیبایی
پرشکوه شهر ناپل.
آنا ماریا اورتزه بانوی نویسنده معاصر ایتالیایی برای این اثر جایزه ویاردجو، یکی از معتبرترین جایزه‌های ادبی ایتالیا را دریافت کرده است.

کتاب دریا ناپل را نمی بوسد

آناماریا اورتزه
آناماریا اورتزه (زاده ۱۴ ژوئن ۱۹۱۴ در رم - درگذشته ۱۰ مارس ۱۹۹۸ در راپالو) یک شاعر و نویسنده داستان‌های کوتاه اهل ایتالیا بود. وی یکی از سه نویسنده زن بزرگ و مطرح ایتالیا در قرن بیستم بود. اورتزه اغلب با مجموعه داستان «دریا ناپل را نمی‌بوسد» شناخته می‌شود؛ مجموعه‌ای که در آن وضعیت مردمان ناپل بعد از جنگ جهانی دوم روایت شده است.