کتاب آتش و شوکران

Fire and Hemlock
کد کتاب : 144982
مترجم : ریحانه جمالی
شابک : 978-6001829109
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1985
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 مهر

معرفی کتاب آتش و شوکران اثر دایانا واین جونز

کتاب آتش و شوکران اثر دایانا وین جونز، خالق رمان‌های فانتزی و تخیلی است. علاقه‌مندان به داستان‌های فانتزی در ایران او را با رمان معروف قلعه‌ی متحرک هاول می‌شناسند. آتش و شوکران یک فانتزی مدرن است که در سال 1984 منتشر شد. در این داستان اژدها و هیولاهایی که یک دختر ده‌ساله به نام پالی در خیالش می‌سازد زندگی واقعی او را تا بزرگسالی تحت تاثیر قرار می‌دهند. او مدام بین اتفاقاتی که در «اینجا» و «ناکجا» رخ می‌دهد در تکاپوست تاجایی‌که مرز بین بیداری و رویا را گم می‌کنیم. او که از همان خردسالی سعی می‌کند همچون فردی بالغ رفتار کند با خیالات تجسم‌یافته‌اش در بزرگسالی روبه‌رو می‌شود که به قول خودش: «نمی‌توانند در این دوره و زمانه رخ دهند.»
داستان روایت زندگی پالی را تا نوزده‌سالگی پی می‌گیرد که در آن با ناملایمات زندگی واقعی و خیالی دست‌وپنجه نرم می‌کند و در نهایت می‌کوشد معشوق را از چنگال زنی اهریمنی نجات دهد.

کتاب آتش و شوکران

دایانا واین جونز
دایانا واین جونز، زاده ی 16 آگوست 1934 و درگذشته ی 26 مارس 2011، نویسنده ی انگلیسی بود.دایانا در لندن به دنیا آمد. او پس از دوران مدرسه، به تحصیل در رشته ی انگلیسی در کالجی در آکسفورد پرداخت و در سال 1956 فارغ التحصیل شد. جونز در همین سال ازدواج کرد و صاحب سه پسر شد. او نویسندگی را در اواسط دهه ی 1960 و به گفته ی خودش، «به منظور حفظ سلامت عقل» آغاز کرد و در این عرصهخ به موفقیت های زیادی دست یافت.دایانا واین جونز سرانجام در سال 2011 بر اثر بیماری سرطان ریه درگذشت.