کتاب خدای ناپدید شونده

Zalmoxis, the Vanishing God
(زالموکسیس)
کد کتاب : 15188
مترجم :
شابک : 978-9644487507
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 424
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1970
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب خدای ناپدید شونده اثر میرچا الیاده

میرچا الیاده مورخ مذهبی رومانیایی ، نویسنده داستان ، فیلسوف و استاد دانشگاه شیکاگو بود. او مفسر برجسته ای از تجربیات دینی بود که الگوهایی را در مطالعات دینی تا به امروز تثبیت کرده است. یکی از موثرترین مشارکتهای وی در مطالعات دینی ، نظریه بازگشت ابدی او بود ، که معتقد است اسطوره ها و آیینها در دل زندگی روزمره فعلی همچنان نفوذ دارند.
این کتاب خدای ناپدید شونده (زالموکسیس) در واقع مجموعه مقالالت الیاده در خصوص اسطوره های شرقی است.

در اوایل زندگی ، الیاده روزنامه نگار و مقاله نویس ، شاگرد فیلسوف و روزنامه نگار راست افراطی رومانیایی Nae Ionescu و عضو انجمن ادبی Criterion بود. در دهه 1940 ، وی به عنوان وابسته فرهنگی در انگلستان و پرتغال خدمت کرد. چندین بار در اواخر دهه 1930 ، الیاده علنا از گارد آهنین ، یک سازمان سیاسی فاشیستی و یهودستیز حمایت کرد. دخالت سیاسی وی در آن زمان ، و دیگر ارتباطات راست افراطی اش ، اغلب پس از جنگ جهانی دوم (از جمله توسط خود وی) مورد انتقاد قرار گرفت.


کتاب خدای ناپدید شونده

میرچا الیاده
الیاده در ۱۹۶۴ از طرف دانشگاه شیکاگو به اعطای عنوان استاد خدمات ممتاز سیول ال. آیوری مفتخر شد و در ۱۹۶۶ دکترای افتخاری دانشگاه ییل را دریافت کرد. دریافت مدال طلای جایزه فرهنگ مسیحی از طرف دانشگاه ویندسور کانادا و دریافت دکترای افتخاری از ریپون کالج در ۱۹۶۹ و به عضویت درآمدن در آکادمی بریتانیا در سال ۱۹۷۰ از دیگر افتخارات علمی اوست. الیاده از ۱۹۷۰ به بعد دکترای افتخاری از دانشگاه ها و مراکز معتبر علمی متعددی را دریافت کرد. برخی از آن ها عبارتند از: کالج بوستون (۱۹۷۱)، کالج حقوق سیل فیلادلفیا (...