کتاب یوگا

Yoga: Immortality and Freedom
جاودانگی و رهایی
کد کتاب : 81966
مترجم :
شابک : 978-6227720327
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 567
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1954
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب یوگا اثر میرچا الیاده

در این کتاب برجسته، که برای اولین بار در سال 1958 به زبان انگلیسی منتشر شد، محقق مشهور دین، میرچا الیاده، زمینه را برای درک غربی از یوگا فراهم می کند. الیاده با تکیه بر سال ها مطالعه و تجربه در هند، بررسی جامعی از یوگا در تئوری و عمل از اولین پیشینیان آن در وداها تا قرن بیستم ارائه می دهد.

مقدمه جدیدی توسط دیوید گوردون وایت، بینش ارزشمندی از زندگی و کار الیاده ارائه می‌کند و لحظات کلیدی تحصیلات آکادمیک و معنوی الیاده و همچنین تجربیات شخصی که جهان بینی او را شکل داده است، برجسته می‌کند. یوگا نه تنها یکی از مهم‌ترین کتاب‌های الیاده است، بلکه شخصی‌ترین کتاب اوست - تنها کتابی که سنت مذهبی‌ای را که او واقعا زندگی کرده بود، تحلیل می‌کند.

کتاب یوگا

میرچا الیاده
الیاده در ۱۹۶۴ از طرف دانشگاه شیکاگو به اعطای عنوان استاد خدمات ممتاز سیول ال. آیوری مفتخر شد و در ۱۹۶۶ دکترای افتخاری دانشگاه ییل را دریافت کرد. دریافت مدال طلای جایزه فرهنگ مسیحی از طرف دانشگاه ویندسور کانادا و دریافت دکترای افتخاری از ریپون کالج در ۱۹۶۹ و به عضویت درآمدن در آکادمی بریتانیا در سال ۱۹۷۰ از دیگر افتخارات علمی اوست. الیاده از ۱۹۷۰ به بعد دکترای افتخاری از دانشگاه ها و مراکز معتبر علمی متعددی را دریافت کرد. برخی از آن ها عبارتند از: کالج بوستون (۱۹۷۱)، کالج حقوق سیل فیلادلفیا (...
نکوداشت های کتاب یوگا
Praise for Princeton's previous editions: "[Yoga: Immortality and Freedom] states with clarity and precision what the beliefs and practices of yoga are, and how they originated from the primeval Indic religions
ستایش نسخه های قبلی پرینستون: «[یوگا: جاودانگی و آزادی] با وضوح و دقت بیان می کند که باورها و اعمال یوگا چیست و چگونه از ادیان اولیه هند سرچشمه گرفته اند.
New Yorker New Yorker

There has rarely been a book in English which treats the mental discipline of Yoga in such exhaustive detail. . . .
به ندرت کتابی به زبان انگلیسی وجود داشته است که نظم ذهنی یوگا را با این جزئیات کامل بررسی کند. . . .
Herbert Cahoon, Library Journal

قسمت هایی از کتاب یوگا (لذت متن)