کتاب نظریه های فاشیسم

Faschismustheorien
کد کتاب : 15563
مترجم :
شابک : 978-6004050487
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 270
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نظریه های فاشیسم اثر ولفگانگ ویپرمن

"نظریه های فاشیسم" کتابی است به قلم "ولفگانگ ویپرمن"، که در آن نگاهی همه جانبه و در عین حال مختصر و مفید به "نظریه های فاشیسم" داشته و سوالات اساسی که در زمینه ی فاشیسم مطرح می شود را به طور دقیق شناسایی و بازنمایی می کند. برای نوشتن از "نظریه های فاشیسم"، لازم است که ارتباط تنگاتنگ آن با تاریخ نگاری نیز مورد بررسی قرار بگیرد و جهت شرح و بسط مباحث نظری به کار گرفته شود. با این حال، این پرداخت تاریخی به همین مقدار محدود شده و "ولفگانگ ویپرمن"، با زیرکی و مهارتی مثال زدنی، از لغزش بحث های نظری به درون روایات تاریخی جلوگیری کرده که همین مساله، کتاب "نظریه های فاشیسم" را بسیار روان و خوشخوان کرده است.
"ولفگانگ ویپرمن"، در "نظریه های فاشیسم" به مفهوم آن در قامت یک شعار سیاسی، مضامین سیاسی آن در آلمان غربی، تحول و مولفه های پایدار و ثابت در مضمون مارکسیستی فاشیسم، مفهوم آن از نظرگاه مارکیسیسم شوروی و شکل گیری فاشیسم در دو بخش نظریه ی سوسیال فاشیسم تا جبهه ی ضدفاشیستی خلق و مباحث آن در جمهوری دموکراتیک آلمان، مارکسیسم انتقادی پیرامون فاشیسم، شکل های مختلف پدیدار شدن فاشیسم در قالب پیشاکاپیتالیستی و برون کاپیتالیستی، فاشیسم در قالب قوه ی مجریه ی استقلال یافته، مشکلات ساختاری و تجربی آن، "نظریه های فاشیسم" از دیدگاه روان شناسی اجتماعی، تکامل مباحثات آن به تئوری های توتالیتاریسم، مفهوم فاشیسم در دکترین مدرن سازی و بسیاری موارد دیگر پرداخته است. کتاب "نظریه های فاشیسم" توزیع مناسبی را از نظریات و مباحث مربوط به آن ارائه می دهد و خواننده را به درجه ی قابل قبولی از آشنایی با فاشیسم و تئوری های آن می رساند.

کتاب نظریه های فاشیسم

ولفگانگ ویپرمن
ولفگانگ ویپرمن (29 ژانویه 1945 در وسرموند) یک مورخ می باشد.او استاد تاریخ مدرن در انستیتوی فریدریش ماینکه دانشگاه آزاد برلین است.وی در دانشگاه هنرهای برلین و دانشگاه علمی کاربردی پوتسدام تدریس می کند.
دسته بندی های کتاب نظریه های فاشیسم
قسمت هایی از کتاب نظریه های فاشیسم (لذت متن)
همه تلاش هایی که تاکنون برای تعریف فاشیسم صورت پذیرفته ، این نکته را مبنای خود قرار داده اند . اما گذشته از همین یگانه نکته ثابت ، دیگر مطلقا هیچ انطباقی در تعاریف دیده نمی شود . امروزه اگر از بالا بر تعداد پرشمار و سردرگم کننده نظریه های مختلف پیرامون فاشیسم نگاهی بیندازیم ، ما نیز تمایل می یابیم این اشاره استیصال آمیز آنجلو تاسکا را که در بالا ذکر شد ، تصدیق کنیم . فاشیسم همچنان مسئله ای علمی هست و خواهد ماند . به همین دلیل ، سخن گفتن از دستاوردهای پژوهشی ، به معنای جمع بندی کردن رویکردی مشکل دار است ، حتا اگر با نگاهی صرفا موقت باشد.