کتاب دنیای اسلام و جنگ آلمان نازی

Islam and Nazi Germany's War
کد کتاب : 16996
مترجم : ایرج معتدل
شابک : 978-6004053006
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 588
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب دنیای اسلام و جنگ آلمان نازی اثر دیوید معتدل

در مهمترین مرحله از جنگ جهانی دوم ، سربازان آلمانی ، در نبردهایی در مناطقی به دور از صحرا و قفقاز ، با متفقین در سرزمینهایی که اکثر جمعیتشان مسلمانان بودند ، درگیر شدند. مقامات نازی اسلام را نیرویی قدرتمند با همان قدرت دشمنان آلمان می دیدند: امپراتوری انگلیس ، اتحاد جماهیر شوروی و یهودیان. کتاب دنیای اسلام و جنگ آلمان نازی اولین گزارش جامع از تلاش های چشمگیر و بلند پروازانه برلین برای ایجاد اتحاد با جهان اسلام است.
دیوید معتدل با استناد به تحقیقات بایگانی شده در سه قاره ، توضیح می دهد که چگونه مقامات آلمانی سعی در نشان دادن رایش سوم به عنوان حامی اسلام داشتند. وی به بررسی سیاست ها و تبلیغات برلین در مناطق جنگی مسلمانان می پردازد و نیز کارهای گسترده ای که مسئولان برای استخدام ، مراقبت معنوی و القای ایدئولوژیک به ده ها هزار داوطلب مسلمان که در ورمنت و اس اس می جنگیدند انجام داده اند را نشان می دهد.
دنیای اسلام و جنگ آلمان نازی نشان می دهد که چگونه نیروهای زمینی آلمان در آفریقای شمالی ، بالکان و جبهه شرقی با جمعیت های مختلف مسلمان از جمله رومیان مسلمان و یهودیانی که مسلمان شده بودند درگیر شدند. با ترکیب استدلالهای سنجیده شده و دستیابی به جزئیات ، این کتاب تأثیر عمیق جنگ جهانی دوم بر مسلمانان در سراسر جهان را روشن می کند و درک جدیدی از سیاست دین در خونین ترین درگیری قرن بیستم ارائه می دهد.

کتاب دنیای اسلام و جنگ آلمان نازی

دیوید معتدل
دیوید معتدل (متولد سال 1981، دتمولد، آلمان) عضو پژوهش در تاریخ در کالج گنویل و کایوس، دانشگاه کمبریج است. او فارغ التحصیل کمبریج است، جایی که او یک محقق گیتس بود، وی از دانشگاه های هاروارد، ییل و آکسفورد به بازدید از بورس های تحصیلی دریافت کرد.
دسته بندی های کتاب دنیای اسلام و جنگ آلمان نازی
نکوداشت های کتاب دنیای اسلام و جنگ آلمان نازی
Islam and Nazi Germany’s War is a valuable ground-breaking work, energetically readable and unabashedly complicated
دنیای اسلام و جنگ آلمان نازی یک کتاب پیشرو، پرانرژی و به شکل جسورانه ای پیچیده است.
Steve Donoghue, Open Letters Monthly

Thanks to David Motadel’s exhaustive scholarship we now have the first ‘comprehensive study of German policy towards Islam during the Second World War.’
به همت تحقیقات جامع دیوید معتدل ما اولین کتاب جامع در زمینه ی سیاست آلمان در مقابل اسلام در طول جنگ جهانی دوم را داریم.
David Cesarani, Literary Review

There’s one Nazi propaganda battle you don’t hear much about. Now, Motadel details Hitler’s efforts to promote himself as a backer of Islam
یک نبرد تحقیقاتی در حزب نازی وجود داشت که شما چیز زیادی در مورد آن نمی دانید معتدل جزییات تلاش هلتر برای آنکه خود را به عنوان مبلغ اسلام معرفی کند را در این کتاب نشان می دهد.
Billy Heller, New York Post

قسمت هایی از کتاب دنیای اسلام و جنگ آلمان نازی (لذت متن)