کتاب فلسفه فیزیک

Philosophy of Physics
(فضا و زمان)
کد کتاب : 15973
مترجم :
شابک : 978-6002783325
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 261
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

فلسفه فیزیک
Philosophy of Physics
فضا و زمان
کد کتاب : 42025
مترجم :
شابک : 978-6004351140
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فلسفه فیزیک اثر تیم مادلین

این کتاب مختصر ، یعنی « فلسفه فیزیک » فیزیکدانان را با مباحث اصلی فلسفی پیرامون ماهیت و ساختار مکان و زمان آشنا می کند ، و همچنین منبع ایده آلی برای فیزیکدانانی است که به مبانی مفهومی تئوری فضا-زمان علاقه مند هستند. مروری گسترده تاریخی تیم مودلین به بررسی گزارش های ارسطویی و نیوتنی درباره مکان و زمان می پردازد و نشان می دهد که چگونه برداشت های گالیله از نسبیت و فضا-زمان منجر به نظریه های نسبیت خاص و عمومی اینشتین شده است. مودلین در حالی که نسبیت عام را با اصطلاحات کیفی تر ارائه می دهد ، نسبیت خاص را با جزئیات کافی برای حل مشکلات فیزیکی مشخص توضیح می دهد.
« تیم مادلین » نویسنده این کتاب موضوعات اضافی شامل پارادوکس دوقلوها ، جنبه های فیزیکی انقباض لورنتس-فیتز جرالد ، ثابت بودن سرعت نور ، حرکت در زمان ، جهت زمان و موارد دیگر است.
غیر فیزیکدانان را با مبانی فلسفی نظریه فضا-زمان آشنا می کند
یک مرور کلی تاریخی از ارسطو گرفته تا انیشتین ارائه می دهد
با تأکید بر ساختار ذاتی فضا-زمان ، نسبیت خاص را از لحاظ هندسی توضیح می دهد
پارادوکس دوقلوها ، نسبیت گالیله ، سفر در زمان و موارد دیگر را پوشش می دهد
فقط به جبر مقدماتی و بدون دانش رسمی از فیزیک نیاز دارد.

کتاب فلسفه فیزیک

قسمت هایی از کتاب فلسفه فیزیک (لذت متن)
کل واقعیت فیزیکی ای که با روش عمومی سودمندی بررسی می شود، به فلسفه فیزیک مربوط است. مثلا، دنیای فیزیکی با جنبه های فضایی و زمانی نمایان می شود، بنابراین وجود و ماهیت فضا و زمان (یا فضا۔ زمان) مبحثی اساسی است. به طور مشابه، ماده، یعنی خمیرمایه ای که میزها، صندلی ها و سیارات از آن ساخته می شوند، نیز مبحثی اساسی است. منظورم از «با روش عمومی، این است که عمومی ترین سوال درباره ماده آن است که ماده چه نوع چیزی است. مثلا ممکن است تصور کنیم ماده از ذرات نقطه مانند، میدان ها، ریسمان های یک بعدی با ترکیباتی از اینها با کلا از چیز دیگری ساخته شده باشد.

. هر یک از این توصیفهای عمومی که در نظر گرفته شوند، پرسشهای دقیق تر دیگری مطرح می شوند: چند نوع میدان وجود دارد، جرم ذرات چقدر است و پرسش هایی از این قبیل. ما به جای پرسش های دقیق تر به عام ترین پرسش ها می پردازیم.