کتاب پس از نخستین سه دقیقه

After the First Three Minutes
کد کتاب : 16098
مترجم : محسن شادمهری
فاضله خواجه نبی
شابک : 978-9643114848
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 270
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب پس از نخستین سه دقیقه اثر تانو پادمنابان

تکامل کیهان ما و شکل گیری ستارگان و کهکشان ها رازهایی هستند که مدت هاست دانشمندان را متحیر کرده است. سالهای اخیر درک علمی جدیدی از این مسائل عمیق و اساسی به ارمغان آورده است. پروفسور پادمانابهان در نثری پر جنب و جوش تصویری از کیهان شناسی معاصر را برای خوانندگان عام ترسیم می کند. بر خلاف سایر کتاب‌های مشهور کیهان‌شناسی، پس از سه دقیقه اول جزئیات را پنهان نمی‌کند، یا از توضیح مفاهیم اساسی خودداری می‌کند. در عوض، نویسنده با سبکی شفاف و غیررسمی، تمام پیشینه مربوطه را معرفی می‌کند و سپس با دقت داستانی جذاب از تکامل جهان ما را در کنار هم قرار می‌دهد. پادمانابهان تصویری پیشرفته از درک کنونی دانشمندان در کیهان‌شناسی و چشیدن شدید هیجان این علم پرشتاب را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. در سرتاسر، از ریاضیات استفاده نشده است و تمام اصطلاحات فنی به وضوح در یک واژه نامه مفید در انتهای کتاب معرفی و تقویت شده است. برای خوانندگان عمومی که می‌خواهند با آنچه که ما واقعا انجام می‌دهیم و در مورد جهان خود نمی‌دانند آشنا شوند، این کتاب خواندنی هیجان‌انگیز و سازش ناپذیر را ارائه می‌کند. تانو پادمانابهان، استاد مرکز بین دانشگاهی نجوم و اخترفیزیک در پونا، هند است. او دریافت کننده جوایز متعدد و نویسنده سه کتاب، شکل گیری ساختار در جهان (کمبریج، 1994)، کیهان شناسی و اخترفیزیک از طریق مسائل (کمبریج، 1996)، و همراه با J.V. Narlikar، گرانش، نظریه های گیج و کوانتوم شناسی است. او همچنین نویسنده بیش از صد مقاله علمی عمومی، یک سریال کمیک استریپ و چندین ستون منظم در زمینه نجوم، ریاضیات تفریحی و تاریخ علم است.

کتاب پس از نخستین سه دقیقه

تانو پادمنابان
تانو پادمنابان (Thanu Padmanabhan؛ زاده ۱۰ مارس ۱۹۵۷) یک فیزیک‌دان و اخترشناس اهل هند است.وی تاکنون بیش از 260 مقاله و بررسی در مجلات بین المللی و ده کتاب در این موارد منتشر کرده است.وی سهم بسیاری در رابطه با تجزیه و تحلیل و مدل سازی انرژی تاریک در جهان و تفسیر گرانش به عنوان یک پدیده نوظهور داشته است.وی در حال حاضر استاد برجسته در مرکز بین دانشگاهی برای نجوم و اخترفیزیک، (IUCAA) در پونه ، هند است.
دسته بندی های کتاب پس از نخستین سه دقیقه
نکوداشت های کتاب پس از نخستین سه دقیقه
A renowned cosmologist who has contributed much to the technical literature of his field, Thanu Padmanabhan offers an enjoyable account of our current understanding of galaxy formation and evolution, as well as a comprehensive tour of the necessary physics in After the First Three Minutes.
تانو پادمانابهان، کیهان شناس مشهوری که کمک زیادی به ادبیات فنی رشته خود کرده است، شرح لذت بخشی از درک کنونی ما از شکل گیری و تکامل کهکشان ها، و همچنین یک تور جامع از فیزیک لازم را در پس از سه دقیقه اول ارائه می دهد.
New Scientist

The serious reader will finish the book with an excellent understanding of current research in cosmology.
خواننده جدی کتاب را با درک عالی از تحقیقات فعلی در کیهان شناسی به پایان می رساند.
Choice

قسمت هایی از کتاب پس از نخستین سه دقیقه (لذت متن)