کتاب معاد یا بازگشت به سوی خدا

Resurrection or return to God
(جلد اول)
کد کتاب : 15999
شابک : 978-9643253172
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1392
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معاد یا بازگشت بسوی خدا
Ma'aad
(جلد دوم)
کد کتاب : 62170
شابک : 978-9643250874
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2020
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب معاد یا بازگشت به سوی خدا اثر محمد شجاعی زنجانی

در این کتاب مقوله بازگشت انسان به سوی خداوند با استناد به آیات قرآن کریم، و روایات بازگو شده است. برای این منظور، نخست دلایل اعتقاد به معاد از منظر قرآن بررسی می شود. سپس دلایل عمومی معاد از دیدگاه فلاسفه و عرفا تبیین می گردد. برخی مباحث کتاب بدین قرار است: مراتب وجود، سیر و حرکت آسمان ها و زمین به سوی معاد، معاد انسان، حرکت روح و جسم انسان، بدن اخروی و احکام آن، لزوم تحول روح و جسم، تنزلات روح انسان، و عالم مجرد.
نویسنده در این کتاب موضوع معاد را با شیوه ای متفاوت بررسی کرده است. این اثر در راستای تحقیق و تعمق بیشتر در معاد نگاشته شده و به صورت مشروح، با استفاده از آیات قرآن کریم و روایات و تحقیقات فلسفی و عرفانی به این مسأله پرداخته است. البته 6 جلد کتاب برگرفته از برخی از مباحث استاد در جلساتشان درخصوص معاد در خصوص خواب با تنظیم مرحوم حجت الاسلام کاشفی، چاپ کانون اندیشه جوان با عناوین:
بازگشت به هستی، عروج روح، قیام قیامت، تجسم عمل شفاعت، مواقف حشر، و نشانه های خواب منتشر شده است.

کتاب معاد یا بازگشت به سوی خدا

محمد شجاعی زنجانی
محمد شجاعی زنجانی (زادهٔ ۱۳۲۰، درگذشتهٔ ۱۳۹۴)، روحانی شیعه، نویسنده کتاب‌های مذهبی و نمایندهٔ دورهٔ اول از حوزهٔ انتخابیهٔ زنجان بوده ‌است.محمد شجاعی در سال ۱۳۲۰ شمسی در زنجان به دنیا آمد. در سال ۱۳۳۱ به حوزه علمیه زنجان و در سال ۱۳۳۵ش به حوزه علمیه قم رفت. در سال ۱۳۴۶ش بعد از درگذشت پدرش به زنجان بازگشت. او در زنجان مشغول امور دینی بود و جلسات اخلاقی نیز برگزار می‌کرد. شجاعی از مخالفان نظام سلطنتی پهلوی محسوب می‌شد و با آن مبارزه می‌کرد. به همین دلیل بازداشت و به مدت...
دسته بندی های کتاب معاد یا بازگشت به سوی خدا