کتاب مقالات 3

Articles
(طریق عملی تزکیه 2)
کد کتاب : 47181
شابک : 978-9641216155
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 412
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 16
زودترین زمان ارسال : 26 اردیبهشت

معرفی کتاب مقالات 3 اثر محمد شجاعی زنجانی

نوشتار حاضر به قلم استاد محمد شجاعی طریقه عملی تزکیه نفس و چگونگی توبه و شرایط آن را بیان می دارد نویسنده التزام به صراط مستقیم در سلوک الی الله را شرط لازم در تمامی این راه بیان می دارد و یقظه و انتباه بمعنی بیدار شدن و بخود آمدن و متنبه گشتن را اولین قدم و یا اولین مسئله در سلوک الی الله می داند و به بیان آثار یقظه و انتباه می پردازد.
در ادامه نویسنده به بررسی مفهوم توبه و چگونگی انجام آن در اجزا مختلف اخلاقی و رفتاری انسان می پردازد و در پایان چگونگی مراحل مراقبه در سلوک الی الله را ذکر می نماید. طریق عملی تزکیه در دو بخش تدوین شده است که در بخش دوم آن به مباحث زیر پرداخته می شود: طلب و مجاهدت؛ مرتبه اول مراقبه؛ مرتبه دوم مراقبه.

کتاب مقالات 3

محمد شجاعی زنجانی
محمد شجاعی زنجانی (زادهٔ ۱۳۲۰، درگذشتهٔ ۱۳۹۴)، روحانی شیعه، نویسنده کتاب‌های مذهبی و نمایندهٔ دورهٔ اول از حوزهٔ انتخابیهٔ زنجان بوده ‌است.محمد شجاعی در سال ۱۳۲۰ شمسی در زنجان به دنیا آمد. در سال ۱۳۳۱ به حوزه علمیه زنجان و در سال ۱۳۳۵ش به حوزه علمیه قم رفت. در سال ۱۳۴۶ش بعد از درگذشت پدرش به زنجان بازگشت. او در زنجان مشغول امور دینی بود و جلسات اخلاقی نیز برگزار می‌کرد. شجاعی از مخالفان نظام سلطنتی پهلوی محسوب می‌شد و با آن مبارزه می‌کرد. به همین دلیل بازداشت و به مدت...