کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می دهد

How God Changes Your Brain
کد کتاب : 16066
مترجم : شهناز رفیعی
شابک : 978-9641821083
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می دهد اثر آندرو نیوبرگ

خدا بزرگ است - برای سلامت روحی، جسمی و روحی شما. اندرو نیوبرگ، عصب شناس و مارک رابرت والدمن، درمانگر، بر اساس شواهد جدید به دست آمده از مطالعات اسکن مغز، یک بررسی گسترده از تجربیات مذهبی و معنوی افراد، و تحلیل نویسندگان از نقاشی های بزرگسالان از خدا، اکتشافات مهم زیر را ارائه می دهند:

• دعا و تمرین معنوی نه تنها استرس را کاهش می دهد، بلکه فقط دوازده دقیقه مدیتیشن در روز ممکن است روند پیری را کند کند.
اندیشیدن به خدای مهربان به جای خدای تنبیهی، اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد و احساس امنیت، شفقت و عشق را افزایش می دهد.
• بنیادگرایی، به خودی خود، می تواند برای شخص مفید باشد، اما تعصب ناشی از باورهای افراطی می تواند برای همیشه به مغز شما آسیب برساند.
• دعا و مراقبه شدید به طور دائم ساختارها و عملکردهای متعددی را در مغز تغییر می دهد و ارزش های شما و نحوه درک واقعیت را تغییر می دهد.

خدا چگونه مغز شما را تغییر می‌دهد، هم اثری وحیانی از علم مدرن و هم راهنمای عملی برای خوانندگان برای ارتقای سلامت جسمی و عاطفی‌شان، اولین کتاب در نوع خود درباره ایمان است که به همان اندازه معتبر و الهام‌بخش است.

کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می دهد

آندرو نیوبرگ
اندرو نیوبرگ، یک دانشمند علوم اعصاب آمریکایی است که مدیر تحقیقات در مرکز پزشکی میرانا بریند برای پزشکی یکپارچه در بیمارستان دانشگاه توماس جفرسون ، استاد علوم تحقیقات دینی و استادیار رادیولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا است.وی محقق برجسته ای در زمینه تصویربرداری از مغز پزشکی هسته ای و عصب شناسی بوده است.به طور خاص، تحقیقات وی بر توسعه ردیاب های انتقال دهنده عصبی برای ارزیابی دینداری و همچنین اختلالات عصبی و روانی از جمله افسردگی بالینی، آسیب دیدگی سر، بیماری آلزایمر و پارکینسون متمرکز...
نکوداشت های کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می دهد
The authors present an elaborate, engaging meditation program to reduce anger and fear and increase serenity and love.
نویسندگان یک برنامه مدیتیشن پیچیده و جذاب برای کاهش خشم و ترس و افزایش آرامش و عشق ارائه می دهند.
Library Journal Library Journal

Andrew Newberg and Mark Robert Waldman give us a magnificent, comprehensive explanation of how spiritual beliefs and experiences enhance changes in our brains and yield better health and well-being.
اندرو نیوبرگ و مارک رابرت والدمن به ما توضیح جامع و باشکوهی می دهند که چگونه باورها و تجربیات معنوی تغییرات را در مغز ما افزایش می دهند و سلامت و رفاه بهتری را به همراه دارند.
Herbert Benson

قسمت هایی از کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می دهد (لذت متن)
همان طور که گفته شد گاس بعد از هشت هفته انجام مراقبه به آزمایشگاه ما آمد و ابتدا یک اسکن گرفتیم و سپس او دوازده دقیقه مراقبه انجام داد و یک اسکن دیگر گرفتیم. اسکن دوم نشان داد که بعد از مراقبه، فعالیت لوب پاریتال کاهش می یابد (این لوب مغز مسئول ساختن حس خودیت یا احساس وجود در ماست). در مطالعات مغزنگاری از راهبه ها و بودیست ها نیز کاهش فعالیت در لوب پاریتال را مشاهده کردیم. وقتی این اتفاق می افتد حس فرد از خویشتن از بین می رود و شخص با شیء مورد مراقبه ی خود به وحدت می رسد. برای راهبه ها هدف از مراقبه قرب به خدا بود و برای بودیست ها تجربه ی آگاهی خالص و ناب و هشیاری بود؛ اما برای گاس، هدف بهبود حافظه ی از دست رفته بود. ما می دانیم که از دست دادن آگاهی نسبت به خود، تمایل فرد برای رسیدن به هدفی خاص را تشدید می کند، ولی علت این امر را به درستی نمی دانیم. از دست دادن این حس همچنین سبب بهبود انجام امور مختلف می شود و شخص آن ها را با لذت بیشتری پی می گیرد. در ورزش آن را "In the Zone" می گویند و در روانشناسی این حالت تجربه ی اوج را «حس شناور بودن» می نامند.