کتاب علوم شناختی

Cognitive Science
مقدمه ای بر مطالعه ی ذهن
کد کتاب : 35652
مترجم : محسن افتاده حال
شابک : ‫‭978-6008793489
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 660
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب علوم شناختی اثر جی فردنبرگ

علوم شناختی راهنمای جدید و مهمی برای نظریه‌ها و مشکلات اساسی در مطالعه ی ذهن و مغز است. نویسندگان این کتاب به وضوح توضیح می دهند که چگونه و چرا علم شناختی قصد دارد مغز را به عنوان یک سیستم محاسباتی که بازنمایی ها را دستکاری می کند، درک کند. آنها ریشه های علوم شناختی را در دکارت شناسایی می کنند - که استدلال می کرد تمام دانش دنیای بیرون از طریق نوعی بازنمایی فیلتر می شود - و نقش امروزی هوش مصنوعی، محاسبات، روانشناسی، زبان شناسی و علوم اعصاب را بررسی می کنند.
در سرتاسر کتاب، بلوک‌های ساختمانی کلیدی علوم شناختی به وضوح نشان داده شده‌اند: ادراک، حافظه، توجه، احساسات، زبان، کنترل حرکت، یادگیری، درک و سایر پدیده‌های ذهنی مهم.


کتاب علوم شناختی: مقدمه‌ای بر ذهن و مغزمقدمه ای واضح و مشارکتی برای موضوع ارائه می دهد. این کتاب اولین کتابی است که تمام رشته های مختلف این علم جدید را در یک رویکرد واحد گرد هم می آورد.
کتاب شامل تصاویر و تمرین هایی برای کمک به دانشجویان است. کتاب علوم شناختی: مقدمه ای بر ذهن و مغز که ترکیبی منحصر به فرد و رضایت بخش از فلسفه و علوم شناختی است، برای دانشجویان و متخصصان به طور یکسان جذاب خواهد بود.
والری هاردکاسل، از موسسه پلی تکنیک ویرجینیا، ایالات متحده آمریکا در مورد این کتاب نوشته است:
" این کتاب کهبه خوبی نوشته شده است و به راحتی قابل پیگیری است، قلمرو جدیدی را در آموزش علوم شناختی نشان می دهد. "

کتاب علوم شناختی

جی فردنبرگ
جی فریدنبرگ دانشیار و دانشیار گروه روانشناسی در کالج منهتن است، جایی که وی برنامه علوم شناختی را هدایت می کند. وی دکترای خود را در روانشناسی شناختی در سال 1995 در دانشگاه ویرجینیا به دست آورد.علایق دانشگاهی او در زمینه های بینش و فلسفه ذهن است. وی دوره های روانشناسی مقدماتی و فیزیولوژیکی، احساس و درک و روش تحقیق را تدریس می کند.
قسمت هایی از کتاب علوم شناختی (لذت متن)
شما در حال بازیابی و به نوعی در حال بیدار کردن دوباره تجارب گذشته خود هستید. به نظر می رسد که برای بیدار کردن دوباره این تجارب، اطلاعات مربوطه بایستی تا هنگامی که چیزی باعث شود دوباره بر روی خط قرار گیرند یا بتوانند بار دیگر در صحنه هوشیاری آگاهانه عمل کنند، در جایی ذخیره شده باشند

در گوشه کوچک ما از این گرداب فیزیکی، موجوداتی با آگاهی تکامل یافته اند- موجوداتی که در مورد وجود خود متحیر هستند. روشن کردن آسمان نیازمند ستاره های عظیمی است، یعنی موتورهای عظیم الجثه ای از نور که جهان هستی را تحریک و تشجیع می نمایند. اما ما مخلوقات از گرد و غبار ستاره هایی تشکیل شدیم که در آنها جرقه های کوچک آگاهی مشتعل شده اند. این ما هستیم که می پرسیم: "من چیستم؟ من کیستم؟ از کجا آمده ام؟ چگونه می توانم چیزی باشم که هستم؟" از همه چیزهای شگفت انگیز در جهان- از کهکشان ها، اخترنماها، ستاره ها و سیاه چاله ها تا یک سیاره که می دانیم با همه موجودات بی شمارش زندگی می بخشد- تا جایی که می دانیم، ما تنها موجوداتی هستیم که قادر به پرسیدن چنین پرسش هایی می باشیم.