کتاب روانشناسی و دین

Psychology and Religion
کد کتاب : 16076
مترجم :
شابک : 978-6005733532
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 452
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

مقدمه ای بر روان شناسی دین
Psychology and Religion
کد کتاب : 108157
مترجم : فرهاد ابی زاده

شابک : 978-6227121322
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 332
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب روانشناسی و دین اثر مایکل آرگیل

کتاب "روان شناسی و دین" نوشته ی مایکل آرگیل یکی از مشهورترین روانشناسان تجربی جهان است. آیا روانشناسی باید برای تبیین دین یا درک آن تلاش کند؟ پیشگامان روانشناسی مانند زیگموند فروید و ویلیام جیمز دیدگاه های متضادی در این زمینه داشتند و از آن زمان تاکنون بحث های داغی روی آن صورت گرفته است. جالب اینجاست که با این که در گذشته از روانشناسی بیشتر برای حمله به دین استفاده می شد، یافته های اخیر در این حوزه بیشتر با دین همدل بوده است. چگونه باید رابطه ی دین و روان شناسی را در دنیای امروز بفهمیم؟ مایکل آرگیل در سراسر حوزه روان شناسی و در شاخه های مختلف آن فعالیت می کند تا بتواند به بررسی نتایج مطالعه ی روان شناسی درباره ی دین -از جمله آزمایشات مهم خود- بپردازد. کتاب جدید آرگیل پر از بینش های شگفت انگیز و جذاب در مورد مردم و جهان مذهبی آنها است. اعتقاد او به ارزش تجربی روان شناسی و ارزش معنوی دین در این بررسی جامع و در دسترس از آنچه روان شناسان در مورد دین می دانند - و آنچه آنها نمی دانند مشهود است.
کتاب روان شناسی و دین از 16 فصل گوناگون تشکیل شده است. هر فصل نیز بخش های گوناگونی را در بر می گیرد. کتاب با فصل رابطه ی بین روان شناسی و دین آغاز می شود و با فصل نتایجی در باب دین پایان می پذیرد. این کتاب مباحثی چون رشد جنبش های دینی جدید، دنیوی سازی و وضعیت فعلی دین، تاثیر دین بر رفتار، سلامت جسمی و روانی و ... را شامل می شود.

کتاب روانشناسی و دین

مایکل آرگیل
مایکل آریگل (11 اوت 1925 ، ناتینگهام - 6 سپتامبر 2002) یکی از شناخته شده ترین روانشناسان اجتماعی انگلیسی قرن بیستم بود.او بیشتر دوران کاری خود را در دانشگاه آکسفورد گذراند و در موضوعات بسیاری کار کرد.وی در طول زندگی حرفه ای خود، ترجیحات شدیدی را در مورد روشهای آزمایشی در روانشناسی اجتماعی نشان داد و زمان کمی برای رویکردهای جایگزین مانند تحلیل گفتمان داشت.
نکوداشت های کتاب روانشناسی و دین
Argyle, a social psychologist of significant merit, has written an authoritative survey of recent developments in psychology's analysis of religion.
آرگیل ، روانشناس اجتماعی با ارزش ، یک نظرسنجی معتبر از تحولات اخیر در تحلیل روانشناسی دین نوشته است.
International Philosophical Quarterly

an authoritative survey of what we know about psychology and religion. It is very clear and readable, and reflects Michael Argyle's considerable reputation and experience.
یک بررسی معتبر از آنچه در مورد روانشناسی و دین می دانیم. این کتاب بسیار واضح و خواندنی است و شهرت و تجربه قابل توجه مایکل آرگیل را نشان می دهد
Fraser Watts, University of Cambridge

قسمت هایی از کتاب روانشناسی و دین (لذت متن)