کتاب آشوب ازلی عشق

The Normal Chaos of Love
(بررسی ماهیت عشق در جامعه مدرن)
کد کتاب : 24020
مترجم : نبیل آزادی
شابک : 978-6002535184
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب آشوب ازلی عشق اثر اولریش بک

الریش بک و الیزابت بک گرنشایم دو جامعه شناس آلمانی در این کتاب استدلال می کنند که یکی از ویژگی های مهم عصر جدید تصادم علایق بین عشق، خانواده و آزادی فردی است. خانواده هسته ای که مبتنی بر پایگاه های جنسیتی بوده است، با روی کار آمدن مفاهیمی چون رستگاری و حقوق برابر در حال فرو ریختن است. این موضوعی است که به راحتی نمی تواند به محیطی خارج از زندگی شخصی مان درز پیدا کند. پیامد این موضوع مطرح شدن آشوبی ازلی به نام عشق است.
نویسندگان این کتاب استدلال می کنند که ماهیت عشق اساسا در حال تغییر است. عشق از یک سو فرصت هایی برای برقراری دموکراسی و از سوی دیگر آشوب و بلوایی را در زندگی خصوصی ایجاد می کند.
کتاب، پا را فراتر از ناکامی های زندگی خصوصی می گذارد که آن را جروبحث بر سر ارزش های خانوادگی نامیده است.
نویسندگان به دنبال حفظ روابط صمیمی در خانواده های جامعه فردگرای مدرنی هستند که در آن روابط فئودالی بین زن و مرد در حال سست شدن و از بین رفتن است؛ روابطی که زمانی ضامن حفظ ساختار خانواده بود، هرچند به زیان زنان.

کتاب آشوب ازلی عشق

اولریش بک
اولریش بک (15 مه 1944 - 1 ژانویه 2015) یک جامعه شناس مشهور آلمانی و یکی از استناد به دانشمندان علوم اجتماعی جهان در طول عمر خود بود. کار او به سؤالات مربوط به کنترل پذیری، جهل و عدم اطمینان در عصر مدرن متمرکز شده است و او اصطلاحات "جامعه خطر" و "مدرنیته دوم" یا "نوسازی رفلکس" را ابداع کرد. او همچنین تلاش كرد تا دیدگاه های ملی را كه غالباً در تحقیقات جامعه شناسی با كیهان شناسی متبحرانه به هم پیوسته اند و به هم پیوستگی دنیای مدرن اذعان دارد، واژگون كند. او استاد دانشگاه مونیخ بود و همچنین در Fo...