کتاب عاشقانه های فریدریش نیچه : زرتشت و عاشق

Zoroaster and lover
کد کتاب : 6250
مترجم :
شابک : 9786006792422
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 78
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1900
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عاشقانه های فریدریش نیچه : زرتشت و عاشق اثر فردریش نیچه

کتاب زرتشت و عاشق مجموعه ای است از اشعار عاشقانه ی نیچه متفکر و فیلسوف آلمانی که همه بیشتر او را با فلسفه و نظریاتش می شناسند تا اشعارش. شاید کمتر کسی بداند از این فیلسوف مشهور و تاثیرگذار اشعاری هم برجای مانده است. از مدتها پیش نیچه به عنوان متفکری فراتر از مقولات انضباطی شناخته و تحسین شده است. اگرچه چیزهای زیادی از وی به عنوان پیشگام اگزیستانسیالیسم ، روانشناسی فرویدی و زبان شناسی مدرن نوشته شده است ، اما هیچ مطالعه ای به یکی از مشغولیات همیشگی او اختصاص داده نشده است: شعر او. اشعار او درست بیانگر ضرورتی است که نیچه خودش همیشه آن را مطرح میکرده: "فیلسوف باید بداند چه چیزی ضرورت دارد و هنرمند باید آن را بیافریند."

نیچه رابطه ی عاشقانه ی پیچیده و غریبی با دختری سرکش و جسور به نام سالومه داشته است. رابظه ای سرشار از تنش و فراز و فرود. نیچه در رابطه ی عاشقانه ی خود جنون آمیز و گاه بیمار گونه رفتار میکرده. آنطور که نامه هایی که از او بجا مانده است دیده میشود گاهی عاشقی زبون و بیچاره بوده و گاه موجودی مغرور. با تمام این تفاسیر خواندن اشعار عاشقانه ای فردی چون او می تواند دریچه ای باشد برای فهم بیشتر خود او و نیز فلسفه اش.

کتاب عاشقانه های فریدریش نیچه : زرتشت و عاشق

فردریش نیچه
فریدریش ویلهلم نیچه، زاده ی 15 اکتبر 1844 و درگذشته ی 25 آگوست 1900، فیلسوف، شاعر، منتقد ادبی، آهنگساز آلمانی و استاد لاتین و یونانی بود.نیچه در شهر کوچک روکن واقع در لایپزیک پروس به دنیا آمد. او در ابتدا در مدرسه ای عمومی و پس از آن در مدرسه ای خصوصی مشغول به تحصیل شد.نیچه پس از فارغ التحصیلی در سپتامبر 1864، به امید رسیدن به سمت کشیش پروتستان، در دانشگاه بن به تحصیل الهیات و فیلولوژی کلاسیک مشغول شد. نیچه پس از یک ترم تحصیل، به مطالعات الهیاتی خویش پایان داد و ایمان و اعتقادات مسیحی خویش را...
دسته بندی های کتاب عاشقانه های فریدریش نیچه : زرتشت و عاشق