کتاب دگرگونی عشق و صمیمیت

The Transformation of Intimacy
کد کتاب : 59591
مترجم :
شابک : 978-6002537669
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب دگرگونی عشق و صمیمیت اثر آنتونی گیدنز

انقلاب جنسی: اصطلاحی خاطره انگیز، اما امروزه چه معنایی می توان به آن داد؟ "جنسیت" چگونه به وجود می آید، و چه ارتباطی با تغییراتی که زندگی شخصی را به طور کلی تحت تاثیر قرار داده است، دارد؟ نویسنده در پاسخ به این سوالات، بسیاری از تفاسیر غالب از نقش جنسیت در فرهنگ مدرن را به چالش می کشد. نویسنده پیشنهاد می‌کند که تغییرات انقلابی که در آن تمایلات جنسی بیشتر شده است طولانی‌مدت‌تر از آن چیزی است که عموما پذیرفته می‌شود. او آنها را ذاتی توسعه جوامع مدرن به عنوان یک کل و ویژگی های گسترده ی توسعه می داند. جنسیت به صورتی که امروز می شناسیم، آفریده ی مدرنیته است، زمینی که در آن گرایشات متناقض زندگی اجتماعی مدرن به طور کامل خود را نشان می دهد. رهایی و ظلم، فرصت و خطر - اینها بخشی از ترکیبی هولناک شده اند که زندگی فردی ما را به طور غیرقابل مقاومتی به نتایج جهانی و دگرگونی صمیمیت پیوند می دهد. ما امروز در نظم اجتماعی زندگی می کنیم که در آن، برای اولین بار در تاریخ، زنان با مردان برابر می شوند – یا حداقل ادعای برابری را به عنوان حق خود مطرح کرده اند. نویسنده سعی نمی‌کند نابرابری‌های جنسیتی را که در حوزه‌های اقتصادی یا سیاسی وجود دارد، تحلیل کند، بلکه در عوض بر حوزه شخصی پنهان‌تری تمرکز می‌کند که در آن زنان - زنان معمولی، در مسیر زندگی روزمره‌شان، کاملا جدا از هر دستور کار سیاسی-پیشگام تغییرات مهم و قابل تعمیم بوده است. این تغییرات اساسا به کاوش در پتانسیل‌های «رابطه ناب» مربوط می‌شود، رابطه‌ای که برابری جنسی و عاطفی را پیش‌فرض می‌گیرد.

کتاب دگرگونی عشق و صمیمیت

آنتونی گیدنز
آنتونی گیدنز، زاده ی 18 ژانویه ی 1938، جامعه شناس و نویسنده ی انگلیسی است.گیدنز در لندن به دنیا آمد و بزرگ شد. او مدرک خود در جامعه شناسی و روانشناسی را در سال 1959 از دانشگاه هال گرفت و پس از آن، در دانشکده ی اقتصاد دانشگاه لندن حضور یافت. گیدنز در سال 1961، به تدریس روانشناسی اجتماعی در دانشگاه لستر روی آورد.
نکوداشت های کتاب دگرگونی عشق و صمیمیت
Giddens, a towering figure in Anglo-American sociology, has now extended his analyses of modernity to include the area of intimacy in this thoughtful and provocative book
گیدنز، یک شخصیت برجسته در جامعه شناسی انگلیسی-آمریکایی، اکنون تحلیل های خود از مدرنیته را گسترش داده است تا حوزه صمیمیت را در این کتاب متفکرانه و تحریک آمیز گنجانده باشد.
Choice

This is a short book that differs in style from Giddens's others. He strives here for accessibility and readability.
این کتاب کوتاهی است که از نظر سبک با کتاب های دیگر گیدنز متفاوت است. او در این کتاب برای در دسترس بودن و خوانا بودن مفاهیمش تلاش می کند.
Contemporary Sociology

قسمت هایی از کتاب دگرگونی عشق و صمیمیت (لذت متن)