کتاب نظریه ای در باب عدالت

A Theory of Justice
  • 210,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: مرکز مرکز
    نویسنده:
کد کتاب : 16109
مترجم :
شابک : 978-9642132393
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 661
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1971
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نظریه ای در باب عدالت اثر جان رالز

تئوری عدالت اثری از فلسفه و اخلاق سیاسی فیلسوف جان رالز در سال 1971 است که در آن نویسنده سعی دارد یک نظریه اخلاقی جایگزینی برای فایده‌گرایی ارائه دهد و به مشکل عدالت توزیعی (توزیع عادلانه اجتماعی کالاها در یک جامعه) بپردازد. این نظریه از شکل به روز شده فلسفه کانتی و شکلی متفاوت از نظریه قرارداد اجتماعی مرسوم استفاده می کند. نظریه عدالت رالز کاملا یک نظریه سیاسی عدالت است در مقابل اشکال دیگر عدالت که در رشته ها و زمینه های دیگر مورد بحث قرار می گیرند.
نظریه حاصل چندین بار در دهه های پس از انتشار اولیه آن در سال 1971 به چالش کشیده شد و اصلاح شد. ارزیابی مجدد قابل توجهی در مقاله "عدالت به مثابه انصاف" در سال 1985 و کتاب بعدی با همین عنوان منتشر شد که در آن رالز دو کتاب خود را بیشتر توسعه داد. آنها با هم دیکته می کنند که جامعه باید به گونه ای ساخته شود که بیشترین میزان آزادی ممکن به اعضای آن داده شود، تنها با این تصور که آزادی هیچ یک از اعضا نباید به آزادی هیچ یک از اعضای دیگر تجاوز کند.

"نظریه ای در باب عدالت" اولین بار در سال 1971 منتشر شد و در سال 1975 بازنگری شد.

کتاب نظریه ای در باب عدالت

جان رالز
جان رالز (John Rawls، زاده ۲۱ فوریه ۱۹۲۱ – درگذشته ۲۱ نوامبر ۲۰۰۲) فیلسوف آمریکایی معاصر و مشهور به دلیل صورت‌بندی یک نظریهٔ عدالت بود. وی از چهره‌های به‌نام فلسفهٔ سیاسی و فلسفهٔ اخلاق در سدهٔ بیستم بود. اثر مشهور وی نظریهٔ عدالت یا نظریه‌ای در باب عدالت (A Theory of Justice) (چاپ ۱۹۷۱) هم‌اکنون به‌عنوان یکی از منابع کلاسیک فلسفهٔ سیاسی تلقی می‌شود. کتاب نظریهٔ عدالت تنها در آمریکا دست‌ کم ۲۰۰ هزار جلد فروش داشته و تا کنون به بیش از ۲۰ زبان ترجمه...