کتاب همواره برای بار نخست

André Breton: Selections
(منتخبی از آثار آندره برتون)
کد کتاب : 16407
مترجم :
شابک : 978-6222460037
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 227
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب همواره برای بار نخست اثر آندره برتون

کتاب « همواره برای بار نخست» (منتخبی از آثار آندره برتون) نوشته « آندره برتون» توسط انتشارات علم منتشر شده است.
بنیانگذار جنبش سوررئالیستی، آندره برتون نیز به عنوان یکی از نوآورترین و تأثیرگذارترین شاعران قرن بیستم شناخته شده است. آندره برتون، جلد آغازین مجموعه شاعران هزاره، جامع ترین گزینش موجود به زبان انگلیسی از شعر برتون را به همراه گزیده ای از نوشته های اصلی منثور او ارائه می دهد. ترجمه هایی که تعدادی از آنها برای اولین بار در اینجا منتشر می شود، توسط برخی از برجسته ترین شاعران زبان ما، از جمله دیوید آنتین، پل آستر، ساموئل بکت، مایکل بندیکت، رابرت دانکن، دیوید گاسکوین و چارلز سیمیک است. این جلد همچنین شامل یک مقدمه بیوگرافی و موضوعی گسترده از مارک پولیزوتی است که اشعار را در زمینه زندگی و حرفه کلی برتون قرار می دهد.

کتاب همواره برای بار نخست

آندره برتون
آندره برتون، زاده ی ۱۸۹۶ و درگذشته ی ۱۹۶۶، شاعر، نویسنده، پیشگام و نظریه پرداز فراواقع گرا (سورئالیست) فرانسوی بود.آندره برتون در تنشبره (نورماندی) فرانسه به دنیا آمد و دوران کودکی را در بریتانی گذراند. پدرش در گذشته پلیس بود و بعد کسب و کار کوچکی راه انداخت، مادرش نیز خیاط زنانه دوز بود. در کودکی به همراه خانواده به حومه ی پاریس نقل مکان کردند و آندره در آن جا به مدرسه رفت و با الهام از سمبولیست ها آغاز به سرودن شعر کرد. وی پس از اتمام دوره ی متوسطه تحصیل در رشته ی پزشکی را آغاز کرد.برتون در...
نکوداشت های کتاب همواره برای بار نخست
This is a kind of "essence of Breton", variously translated by some of our finest writers, each of whom highlights different facets of Breton's complex work. Mark Polizzotti's useful introduction provides context and a brief analysis of the artist and his times.
این نوعی "جوهر برتون" است که توسط برخی از بهترین نویسندگان ما ترجمه شده است، که هر کدام جنبه های مختلفی از آثار پیچیده برتون را برجسته می کنند. مقدمه مفید مارک پولیزوتی زمینه و تحلیل مختصری از هنرمند و زمانه اش را ارائه می دهد.
Diane di Prima, author of Recollections of My Life as a Woman

The Poets for the Millennium Series generally and André Breton's Selected Works specifically offers a workable image of an author and the work and the conjuncture, all at once.
شاعران برای مجموعه هزاره به طور کلی و آثار منتخب آندره برتون به طور خاص تصویری قابل اجرا از یک نویسنده و اثر و شرایط را به یکباره ارائه می دهند.
Robert Kelly

قسمت هایی از کتاب همواره برای بار نخست (لذت متن)