کتاب خودآموز دیکتاتورها

Dictator's Handbook
کد کتاب : 17009
مترجم :
شابک : 978-6004054690
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 476
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خودآموز دیکتاتورها اثر رندال وود

آیا هرگز تعجب کرده اید که ستمگران جهان همه از یک کتابچه راهنمای دستورالعمل استفاده می کنند؟ بله در اینجا است. از رسیدن به قدرت گرفته تا تقسیم دشمنان ، سرکوب انقلاب ، سرقت در انتخابات و ثروتمندی شما . خود آموز دیکتاتورها ، این کتاب 320 صفحه ای به شما نشان می دهد که جوانب حرفه ای قرنهاست که چگونه این کار را انجام داده اند. کاملا واقعی ، با کتابشناسی و پاورقی های کامل ، دفترچه راهنمای دیکتاتور ، گام به گام نقشه راه استبداد را به شما می دهد. متن زیبایی که توسط هنرمند حرفه ای رندال وود نشان داده شده است ، متن خنده دار و جذابی دارد. این یک کتابچه راهنمای عملی برای ظالمان است.

کتاب خودآموز دیکتاتورها

رندال وود
رندال وود نویسنده مجموعه محبوب جک رندال و همچنین مجموعه داستان های کوتاه است که در دنیای جک رندال تنظیم شده است.قبل از رمان نویس شدن، آقای وود سالهای زندگی خود را در چندین شغل گذراند.او یک سرباز، دانش آموز، معلم بوده است و سرانجام بخش عمده ای از حرفه ای خود را به عنوان یک پزشک پرواز گذراند.با یافتن زمان بین مأموریت ها و تماس های 911، او داستانهایی را درمورد همكارانش به نمایش می گذارد كه اغلب دارای مکان های غیر عادی و موقعیت های عجیب و غریبى است كه به آنها فراخوانده شده است.هرگز نتوانسته شایست...
قسمت هایی از کتاب خودآموز دیکتاتورها (لذت متن)
یکی از وظایف اصلی تو تصمیم گیری دربارۀ این موضوع است که چه کسانی باید و چه کسانی نباید پولدار شوند. تو تنها کسی هستی که باید تعیین کنی چه کسی تا چه مدتی در فلان جایگاه نان و آبدار (مثلا ریاست گمرک یا ریاست ادارۀ مالیات) باشد. چنین روابطی مجوز اصلی نظام حامی پروری است و این نظامی است که هر دیکتاتور باهوشی به آن نیاز فراوان دارد. حامی پروری به این معناست که رابطه ای ساختاری بین حامی (دیکتاتور یا هر صاحب قدرتی) و کارگزاران (زیردستان دیکتاتور یا کسانی که به او خدمت می کنند) برقرار است. نظام حامی‎پروری در کشوری کارایی دارد که احزاب سیاسی واقعی و گروه بندی های طبقاتی ندارد. البته پول فراوانی باید در اختیار دیکتاتور باشد تا با توزیع آن بین صاحب منصبان و کارگزارانش بتواند همواره آن ها را در خدمت داشته باشد. اگر حامی پروری ابزار اصلی حکمرانی ات شود، همۀ فعل و انفعال های سیاسی، اقتصادی و غیره باید از کانال تو یا نمایندگان مورد تأییدت اتفاق بیفتد. برای تحکیم نظام حامی پروری باید هر سازمان و تشکیلاتی را که قصد نادیده گرفتن یا دور زدنت را دارد حذف کنی. حامی پروری به تو اجازه می دهد نظامی از شبکه های شخصی را جایگزین احزاب و گروه بندی های مشابه کنی؛ شبکه هایی که نهایتا به تو ختم می شوند. یک مثال می زنیم؛ ولادیمیر پوتین پس از دو دورۀ متوالی ریاست جمهوری، مجبور به کناره گیری از این منصب شد زیرا قانون اساسی روسیه اجازه نمی داد کسی سه دورۀ متوالی رئیس جمهور باشد. بنابراین پوتین زمام ریاست جمهوری را به کارگزار مورد اعتمادش دمیتری مدودف سپرد. مدودف پس از پایان دورۀ اول ریاست جمهوری اش اعلام کرد که قصد نامزد شدن برای دورۀ دوم را ندارد و همزمان پوتین دوباره به عرصۀ انتخابات ریاست جمهوری برگشت تا برای بار سوم رئیس جمهور کشور شود. خبرنگار نشریۀ اکونومیست که در جلسۀ اعلام انصراف مدودف و اعلام بازگشت پوتین حضور داشت، دربارۀ آن نوشت: «فریاد تحسین و هلهلۀ بوروکرات هایی که تنها نگرانی شان نزدیک ماندن به مرکز توزیع رانت است، زمانی بلندتر شد که آقای پوتین و آقای مدودف به آن ها گفتند.» هیچ اهمیتی ندارد که آن ها در ادامه چه گفتند؛ آنچه اهمیت دارد ضرورت ابراز توافق پرشور این سیاستمداران پوشالی بی اصل و نسب، این کارگزاران حقیر دولت، با ارباب بزرگ برای حفظ مشاغل آب و نان دارشان است. حفظ شغل و باقی ماندن بر سر سفرۀ گستردۀ رانت ها تنها چیزی است که آن کارگزاران بی ریشه به آن علاقه مندند. در کشوری که تو دیکتاتورش هستی، همه می دانند تنها فردی که اهمیت دارد، تویی. این تویی که می توانی هرکسی را که اراده کنی، از فرش به عرش برسانی و برعکس!