کتاب غزه در بحران

Gaza in crisis
کد کتاب : 17179
مترجم :
شابک : 978-6004052344
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 294
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب غزه در بحران اثر نوام چامسکی

کتاب حاضر در حوزه ادبیات مقاومت فلسطین نگاشته شده و دربردارندۀ مقالات و مصاحبه های نوام چامسکی و ایلان پاپه در زمینۀ مناقشۀ فلسطین و اسرائیل است که با روایت ارائه شده از سوی دولت اسرائیل در این زمینه، تفاوت های بسیاری دارد و به مخاطب کمک می کند که از منظر تازه ای به این موضوع نگاه کند.

کتاب غزه در بحران

نوام چامسکی
نوام چامسکی، زاده ی 7 دسامبر 1928، زبان شناس، فیلسوف آنارشیست و نظریه پرداز آمریکایی است. چامسکی در فیلادلفیا به دنیا آمد. او در دسامبر سال 1949 با کارول چامسکی که خود استاد دانشگاه هاروارد بود، ازدواج کرد. چامسکی در دوران کارشناسی، سخت تحت تأثیر زلیگ هریس، استاد زبان شناسی دانشگاه پنسیلوانیا، قرار گرفت. گرایش چامسکی به دیدگاه های سیاسی هریس، انگیزه ای شد تا او رشته ی زبان شناسی را برای ادامه ی تحصیلات خود انتخاب کند. چامسکی از سال 1955 در موسسه ی تکنولوژی ماساچوست به عنوان استاد زبان شناسی م...
قسمت هایی از کتاب غزه در بحران (لذت متن)
سال 1948 برای اسرائیلی ها سالی است که دو رویداد متناقض با یکدیگر روی داد. از یک سو صهیونیسم به عنوان جنبش ملی یهودیان مدعی شد پس از دو هزار سال آوارگی و تبعید به رویای دیرین بازگشت به شکل گیری سرزمین یهود جامۀ عمل پوشانده است. از این منظر، سال 1948 و این رویداد در حافظۀ جمعی یهودیان اسرائیلی به معجزه ای بس شگرف می مانست که نه فقط فصلی از تاریخ را برساخت که در آن پیروزی یهودیان و تحقق رویای دیرین آن ها محقق شده بود بلکه هر آنچه در آن سال روی داد را تداعی کننده خلوص اخلاقی و عدالت کامل می دانستند. به همین دلیل رویدادهای سال 1948 این چنین با باورهای ارزشی جامعۀ امروز اسرائیل در هم آمیخته است. بنابراین عملیات های نظامی سربازان اسرائیلی سال 1948 چراغ راه و الگوی نسل های بعدی است و کشورداری سیاستمداران آن مقطع برای نخبگان سیاسی دوران های بعدی نمونۀ عالی سیاست ورزی و کشورداری است. رهبران آن دوران، مردمانی توصیف می شوند که خود را وقف آرمان های صهیونیسم، و منافع و مقاصد شخصی خود را در راه این آرمان ها فدا کرده بودند. بنابراین سال 1948 برای اسرائیلیان سال بسیار مقدسی است و به عنوان سالی سرشار از برکات سازنده برای جامعه یهودیان، به روش های گوناگونی تقدیس و تکریم می شود.