کتاب با آخرین نفس هایم

My Last Sigh
کد کتاب : 17420
مترجم :
شابک : 978-9642953554
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 464
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب با آخرین نفس هایم اثر لوئیس بونوئل

با آخرین نفس هایم خودزندگی نامه و خاطراتی جذاب و تحریک آمیز از لوئیس بوژوئل،، برنده جایزه اسکار و خالق برخی از مهمترین فیلمهای سینمای مدرن ، از سگ اندلسی گرفته تا جذابیت های پنهان بورژوازی است. لوئیس بونوئل فیلم ساز اسپانیایی وابسته به مکتب سوررئالیسم است که فیلم های خاص و نامتعارف او جریانی جدید در سینما به وجود آورد.
فیلم های لوئیس بووئل قدرت شوکه کردن ، الهام بخشیدن و باز-اختراع دنیای ما را دارند. حال ، در زندگی نامه ای که حامل همه ی عناصر سوررئالیسم و نیز انهدام سینمای خود است ، بوزوئل نگاه هنری خود را به سمت داخل می چرخاند. در نثر اینسریع و سخاوتمندانه ، بونوئل خط مشی های شگفت انگیز زندگی خود را ردیابی می کند ، از طبل های روز جمعه در کودکی اش و رویاهایی که معروف ترین فیلم های او از آنها الهام گرفته است تا دوستی های آشفته ی او با فدریکو گارسیا لورکای نمایشنامه نویس و سالوادور دالی نقاش. روایت های شخصی وی همچنین شامل موضوعات مهم سیاسی در زمان خود است که بسیاری از آنها امروزه هنوز هم ما را تعقیب می کنند - جنبش فاشیسم ، جنگ فرهنگی ، بمب هسته ای. بونوئل در این کتاب با شگفتی و شادابی و شوخ طبعی ، عقاید گاه گنگ خود را در مورد اعضای ادبی و آوانگارد محافل گسترده اجتماعی خود ارائه می دهد .کتاب با آخرین نفس هایم پر از مسائل حاشیه ای فیلم هاست که با شوخ طبعی بونوئل آمیخته شده است و خواندن این کتاب برای طرفداران سینما و برای هر کسی که همیشه خواسته است جهان را از طریق چشمان یک سورئالیست ببیند ، ضروری است.

کتاب با آخرین نفس هایم

لوئیس بونوئل
لوییس بونویل پورتولس (Luis Buñuel Portolés) (زاده ۲۲ فوریه ۱۹۰۰ - درگذشت در ۲۹ ژوئیه ۱۹۸۳) فیلم‌ساز اسپانیایی بود که در کشورهای اسپانیا، مکزیک و فرانسه به فعالیت می‌پرداخت. از جمله آثار معروف او می‌توان به سگ آندلسی، ویریدیانا، میل مبهم هوس و جذابیت پنهان بورژوازی اشاره کرد.وقتی که بونوئل در سن ۸۳ سالگی از دنیا رفت، در آگهی ترحیم او در نیویورک تایمز از او با صفاتی همچون «تابوشکن، معلم اخلاق، و انقلابی که در جوانی رهبر جنبش سورئالیسم آوانگارد بود و برای نیم&z...
نکوداشت های کتاب با آخرین نفس هایم
May be quite simply the loveliest testament ever left by a film director.
شاید بتوان گفت که این دوست داشتنی ترین وصیت نامه ای است که از یک سینماگر به جا مانده است.
 New York Times Book Review New York Times Book Review

One of the best books ever offered by a moviemaker. Buñuel is the proper human landmark for a moment when Europe met America and the schemes of religion, property, and progress were reassessed as dreams.
یکی از بهترین کتابهایی که تاکنون توسط یک سینماگر ارائه شده است. بووئل نقطه عطف انسانی مناسبی برای لحظه ای است که اروپا با آمریکا دیدار کرد و نقشه های دین ، ​​مال و پیشرفت به عنوان رویاها مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت.
New Republic New Republic

قسمت هایی از کتاب با آخرین نفس هایم (لذت متن)
مادرم در ده سال آخر زندگی حافظه اش را رفته رفته از دست می داد. او با برادرهایم در ساراگوسا زندگی می کرد. یک بار که به دیدنش رفته بودم دیدم که بچه ها مجله ای به دستش دادند و او با دقت از اول تا آخر آن را ورق زد. بعد آن را از او گرفتند و مجله دیگری به او دادند که در واقع همان مجله اولی بود و او باز با همان دقت و علاقه آن را تا آخر ورق زد. کار مادرم به جایی رسیده بود که دیگر حتی بچه هایش را نمی شناخت و آنها را بجا نمی آورد. او از نظر بدنی تندرست بود و برای سن و سالش خیلی هم پرتحرک بود. من پیش او میرفتم، او را بغل می کردم و مدتی کنارش می ماندم؛ بعد از اتاق بیرون می آمدم و پس از چند لحظه دوباره نزد او برمی گشتم. او باز با همان حالت قبلی به رویم لبخند میزد.

در مورد خودم باید بگویم که تاکنون هیچ نشانی از این سومین نوع فراموشی احساس نکرده ام. هنوز از گذشته های دور، از دوران کودکی و جوانی خاطرات فراوان و دقیقی به یاد دارم، با انبوهی از نامها و چهرهها. وقتی چیز دوری را از یاد می برم زیاد ناراحت نمیشوم، چون می دانم که بر اثر خلجانهای ضمیر ناخودآگاه که پیوسته فعال است، به حافظه ام برمی گردد؛ اما در برابر وقتی رویداد نزدیکی که از سر گذرانده با نام آدمی که به تازگی آشنا شده ام و یا حتی اسم چیز خاصی را از یاد می برم پریشان می شوم و احساس نگرانی شدید و حتی هراس می کنم. روحیه ام به یکباره فرو میریزد و در هم می شکند. دیگر نمی توانم به چیز دیگری فکر کنم.