کتاب سر کلاس با کیارستمی

Lessons with Kiarostami
  • 170,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: نشر نظر نشر نظر
    نویسنده: پال کرونین
کد کتاب : 12650
مترجم :
شابک : 978-6001522182
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 228
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سر کلاس با کیارستمی اثر پال کرونین

طی دو دهه گذشته ، عباس کیارستمی کارگردان ایرانی فیلم های خانه دوست کجاست؟ زندگی و دیگر هیچ ، زیر درختان زیتون ، کلوزآپ ، طعم گیلاس ، باد ما را با خود خواهد برد ، ده ، شیرین ، کپی برابر اصل و مثل یک عاشق به طور مرتب در جشنواره ها و دانشگاه ها ظاهر می شده. جایی که وی چندین روز از نزدیک با فیلمسازان جوان همکاری کرده ، و آنها و پروژه هایشان را هدایت کرده ، آنها را به همراه دوربین هایشان بیرون فرستاده ، سپس فیلم هایشان را نمایش داده و در مورد نتایج بحث کرده است.
از کنار هم گذاشتن یادداشت های بوجود آمده در مدت زمان نزدیک به ده سال در چندین کارگاه آموزشی ، کتاب سر کلاس با کیارستمی عصاره ی تکنیک ها و روش های فیلمسازی کیارستمی است و از همه مهمتر یک سری از راهنماهای عملی برای فیلمسازان مشتاق است.کتاب سر کلاس با کیارستمی اندکی قبل از درگذشت او همزمان به انگلیسی و فارسی منتشر شد. این کتاب با زاویه ی اول شخص ، از دیدگاه کیارستمی ، نوشته شده است و روش ها و رویکردهای کاری وی به سینمای شاعرانه را شرح می دهد. این کتاب به ترکی و چینی نیز ترجمه شده است.

کتاب سر کلاس با کیارستمی

دسته بندی های کتاب سر کلاس با کیارستمی
نکوداشت های کتاب سر کلاس با کیارستمی
Abbas Kiarostami is one of Iran's leading filmmakers who has also published several books of photographs and poetry.
عباس کیارستمی از فیلمسازان پیشروی ایرانی است که همچنین تعدادی کتاب عکاسی و شعر نیز منتشر کرده است.
amazon.com

این کتاب بی شک خشت بنای ادبیات سینمایی خواهد شد
مایک لی

قسمت هایی از کتاب سر کلاس با کیارستمی (لذت متن)
دنیا فراتر از هر سرنوشت شخصی است . آن برگ بر روی درخت را روزی باد با خود خواهد برد. نویسنده ای اخیرا در ایران خودکشی کرد. جسدش را در جنگل یافتند ؛ آویزان بر طنابی.عکسی هم در کار بود.اگر به گوشه دیگری از عکس نگاه می کردید می دیدید که جهان درختان ، پرندگان و زیبایی پیرامونی به کار خود ادامه می دهد.ما در حال گذاریم.اما ابدیت می ماند.هر چیز دیگری زیادی ست .

وقتی سخن از سینمای شاعرانه می رود، منظورم نوعی سینما است که خصوصیات شعر را در بردارد، که گستره بیان شاعرانه را طی می کند.قابلیتی دارد چون منشور، شکن و پیچی دارد، ماندگاری دارد، چون پازلی است که هنوز تمام نشده و به شما اجازه رمز گشایی می دهد تا تکه های مانده را هر جور که مایلید کنار هم بگذارید.

کیارستمی به خوبی آگاه است که در جایگاه شاگرد، ما همان اندازه از یکدیگر می آموزیم که از آموزگار. برای همین هم ساختن مداوم فیلم در بستر کار گروهی را بهترین روش برای آموزش ظرافت های فیلم سازی می داند. کارگاه های او این بستر را فراهم می کند. در این کارگاه ها ایده ها آبیاری می شود و فیلم های کوتاه در کوتاه مدتی سر از خاک برمی آورد. خطابه ای در کار نیست. به جایش گروهی به گرد هم آمده و حلقه ای را شکل می دهند که در میانه آنها تصمیم ها گرفته و کارهایی پدیدار می شود. در این حلقه تنوع آرا و پذیرا بودن جهش های متعدد به ناشناخته و جلسات نقد و بررسی به کیارستمی اجازه می دهد که بینش خود را در میان بگذارد، عینک مجاز ما را از غبار پندارها پاک کند تا نگاهی تازه به موضوع مان بیاندازیم.