کتاب نظم جهانی

World Order
تاملی در ویژگی ملت ها و جریان تاریخ
کد کتاب : 17430
مترجم :
شابک : 978-6004362115
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 457
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب نظم جهانی اثر هنری کیسینجر

سال های اخیر برای کسانی که به نقش تبلیغی آمریکا در خارج از کشور اعتقاد دارند ، چندان پربار نبوده است. از زمان حملات تروریستی سال 2001 که احساس همگان را نسبت به جهان دگرگون کرد ، ایالات متحده توسط یک ایده آلیست محافظه کار که سعی در تحمیل ارزش های آمریکایی به خاورمیانه دارد ، ناکام ماند و توسط یک ایده آلیست لیبرال که دشمنان آمریکا را به تعامل مجدد دعوت کرد ، اداره شد.

بالاخره لحظه ای فرا رسید که متعلق به "هنری کیسینجر" است ...او کتابی به نام "نظم جهانی" به رشته ی تحریر درآورده که در مقیاس جهانی موفقیت عمده ای را کسب کرده است. نکته ی جالب توجه این است که این کار به طور موثر ادامه دهنده ی مبارزات اوست که بسیاری از سیاست های خارجی آمریکا را در قرن گذشته شکل داده است. "هنری کیسینجر" در "نظم جهانی" پیشنهادات منصفانه ای را ارائه داده تا بسیاری از افرادی را که از او متنفرند ، پشت سر بگذارد و باقی افراد هم فراموش کنند که چرا در درجه اول از او متنفر بودند.
"نظم جهانی" از "هنری کیسینجر" ما را به یک تور جهانی خیره کننده و آموزنده از تلاش برای نظم می برد. کلید واقع گرایی سیاست خارجی کیسینجر و موضوع اصلی در قلب کتاب جنجالی او ، این است که چنین مساله ای نه تنها برای مردم مهم است بلکه برای ملت ها و حتی ایالات متحده نیز، پیشرفت در جهت ایجاد "نظم جهانی" مبتنی بر "عزت فردی و حاکمیت مشارکتی" یک ایده ی عالی است. اما پیشرفت در جهت آن باید طی یک سری مراحل واسطه ای ادامه یابد.

کتاب نظم جهانی

هنری کیسینجر
هنری آلفرد کیسینجر (enry Alfred Kissinger) سیاستمدار، دیپلمات و مشاور ژئوپلیتیک آمریکایی است که به عنوان وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا و مشاور امنیت ملی آمریکا خدمت کرده‌ است.کیسینجر در ۲۷ مه ۱۹۲۳ در خانواده‌ای یهودی‌الاصل در شهر فورت، آلمان به دنیا آمد. او در سال ۱۹۳۸ به همراه خانواده از آلمان تحت کنترل نازی‌ها به ایالات متحده آمریکا گریخت، در نیویورک ساکن شد و در ۱۹۴۳ تابعیت این کشور را کسب کرد.کیسینجر در دورهٔ ریچارد نیکسون به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا مشغول به...
نکوداشت های کتاب نظم جهانی
Kissinger’s conclusion deserves to be read and understood by all candidates ahead of the 2016 presidential election. World order depends on it.
شایسته است که نتیجه گیری کیسینجر قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2016 ،توسط همه نامزدها خوانده شود و درک شود. نظم جهانی به آن بستگی دارد.
Financial Times

At its best, his writing functions like a powerful zoom lens, opening out to give us a panoramic appreciation of larger historical trends and patterns, then zeroing in on small details and anecdotes that vividly illustrate his theories.
در بهترین حالت ، کار نوشتن او مانند یک لنز بزرگنمایی کننده و قدرتمند است ،که درک چشمگیر روندها و الگوهای بزرگتر تاریخی را فراهم می کند ، سپس جزئیات و حکایات کوچک را که به وضوح نظریه های او را نشان می دهد ، به تصویر می کشد.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب نظم جهانی (لذت متن)
جنگ جهانی اول برای توده های به هیجان آمده و رهبران سرخوشی که جنگی کوتاه و باشکوه برای اهداف محدود را تجسم می کردند، خوشایند بود. این جنگ بیش از بیست وپنج میلیون تلفات به جا گذاشت و نظم بین المللی غالب را به کشتی به گل فرونشسته ای تبدیل کرد. موازنه اروپایی که با ظرافت در مورد منافع متغیر محاسبه شده بود به نفع دیپلماسی تقابلی دو ائتلاف سخت گیر رها شد و سپس به مصرف سنگرها و ادوات جنگی رسید و قربانیان غیرقابل تصوری را بر جای گذاشت. در این آزمون سخت، امپراتوری های روس، اتریش و عثمانی کاملا نابود شدند. در روسیه، خیزشی فراگیر برای نوگرایی و اصلاحات آزادی خواهانه توسط یک گروه نخبه مسلح که به دنبال آرمان های مکتب انقلاب جهانی بودند، ربوده شد. پس از نزول قحطی و جنگ داخلی، روسیه و دارایی هایش به عنوان اتحاد جماهیر شوروی ظهور یافت و آرزوی داستایفسکی برای «یک کلیسای جهانی روی زمین» به جنبش کمونیستی جهانی تحت هدایت مسکو تغییر شکل داد که همه مفاهیم موجود از نظم را رد می کرد. بیسمارک هشدار داده بود «وای بر دولتمردی که استدلال هایش برای وارد شدن به جنگ به اندازه پایان دادن به جنگ در زمان شروع آن، متقاعد کننده نیست». هیچ یک از رهبرانی که بی هدف به جنگ در ماه اوت 1913 وارد شدند، چنین کاری را نکردند و بنابراین نمی توانستند که جهان 1918 را پیش بینی کنن