کتاب گذار از عهد باستان به فئودالیسم

Passages from Antiquity to Feudalism
کد کتاب : 17680
مترجم :
شابک : 978-9643805609
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 422
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1974
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب گذار از عهد باستان به فئودالیسم اثر پری آندرسون

بخش‌هایی از دوران باستان تا فئودالیسم تمرینی پایدار در جامعه‌شناسی تاریخی است که نشان می‌دهد چگونه جوامع برده‌محور یونان باستان و روم در نهایت به جوامع فئودالی قرون وسطی تبدیل شدند. در جریان این مطالعه، اندرسون قدرت توضیحی ماتریالیسم تاریخی را تأیید و تصحیح می کند، در حالی که نور شگفت انگیزی را بر جهان باستان، تهاجمات ژرمن ها، جامعه عشایری و مسیرهای مختلف طی شده به فئودالیسم در شمال، مدیترانه، شرق و غرب می افکند. اندرسون از طریق این اثر و جلد همراه آن، تاریخ مارکسیستی توسعه سیاسی غرب را ارائه می‌کند که خوانندگان را از اولین تکان‌های آگاهی سیاسی در جهان کلاسیک تا ظهور سلطنت‌های مطلقه در اروپا و تولد دوران سلطنت می‌برد. نویسنده با همسویی با دیدگاه‌های ماتریالیستی تاریخی خود، نظریه‌ای مدون در مورد انتقال شیوه تولید در جهان یونانی-رومی (و به‌ویژه رومی) به فئودالیسم، که معمول‌ترین شکل آن (به گفته اندرسون) در اروپای غربی ظاهر شد، می‌سازد. به موازات این توصیف، نویسنده تلاش می‌کند توضیح دهد که چرا ساختارهای فئودالی در اروپای شمالی و شرقی و همچنین بالکان با مدل اروپای غربی خود متفاوت بوده است.

کتاب گذار از عهد باستان به فئودالیسم

پری آندرسون
پِری اندرسون (انگلیسی: Perry Anderson؛ زادهٔ ۱۱ سپتامبر ۱۹۳۸) تاریخ‌نگار و جامعه‌شناس سیاسی اهل بریتانیاست. او به عنوان متخصص تاریخ روشنفکری شناخته می‌شود و از چهره‌های جنبش‌های چپ نو و مارکسیسم غربی پس از ۱۹۵۶ به‌شمار می‌رود. اندرسون پروفسور تاریخ و جامعه‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس است. او برادر بندیکت اندرسون دانشمند علوم سیاسی است. از آثارش تبارهای دولت استبدادی و ریشه‌های پسامدرنیته را می‌توان نام برد.
دسته بندی های کتاب گذار از عهد باستان به فئودالیسم
نکوداشت های کتاب گذار از عهد باستان به فئودالیسم
A complex, beautifully interwoven account of Europe from the ancient Greeks to modern absolutist monarchies ... exhilarating.
روایتی پیچیده و در هم تنیده زیبا از اروپا از یونان باستان تا سلطنت های مطلقه مدرن... هیجان انگیز.
Guardian Guardian

Quite splendid ... A powerful and lucid intelligence.
بسیار عالی ... هوش قدرتمند و شفاف.
New Statesman

قسمت هایی از کتاب گذار از عهد باستان به فئودالیسم (لذت متن)