کتاب خلیل ملکی

Khalil Maleki
(سیمای انسانی سوسیالیسم ایرانی)
کد کتاب : 18156
مترجم :
شابک : 978-9642134373
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 310
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خلیل ملکی اثر همایون کاتوزیان

شاید بر خیلی از خوانندگان آثار کاتوزیان پوشیده نبود که او علاقه زیادی به خلیل ملکی دارد. این بار کتاب جدید کاتوزیان زندگی نامه خلیل ملکی است. یکی از شخصیت های مهم تاریخ معاصر که فراتر از خیلی از همدوره ای های خود بود.
خلیل ملکی شخصیتی بود بی همتا درگیرودار دورانی بیگانه با مدارا، که گاه اسیر بند حاکمان بود و گاه آزرده از گزند زبان مخالفان حکومت. او نخستین کس بود که تبعیت محض احزاب کمونیست از اتحاد شوروی را مردود شمرد و تا آنجا پیش رفت که با نوشتن مقالاتی مستدل، ماهیت سوسیالیستی نظام حاکم بر اتحاد شوروی را آماج تردید کرد.
ملکی روشنفکری از خودگذشته بود که کم و بیش سراسر زندگی پر جنب و جوش را وقف بهبود میهن و سرنوشت هم میهنانش کرد، هر چند جامعه ی خردگریز و هیاهوطلب آن دوران هرگز قدر او را چنان که بایست نشناخت. او نظریه پرداز، تحلیل گر، نویسنده و مترجم و روزنامه نگاری بود که ایمانی استوار به آزادی، دموکراسی و عدالت اجتماعی داشت.

کتاب خلیل ملکی

همایون کاتوزیان
محمد علی همایون کاتوزیان (متولد ۲۶ آبان ۱۳۲۱ (خورشیدی)، تهران) که در ایران وی را به نام همایون کاتوزیان و در خارج از ایران با کوته‌نوشت نام؛ هما کاتوزیان، نیز می‌شناسند، اقتصاددان، تاریخ‌نگار، کاوشگر علوم سیاسی و منتقد ادبی است.زمینهٔ تحقیق مورد علاقهٔ او مسائل مربوط به ایران است. تحصیلات رسمی دانشگاهی کاتوزیان در اقتصاد و جامعه‌شناسی است. او به‌طور همزمان مطالعاتش را در زمینهٔ تاریخ و ادبیات ایران تا سطح پیشرفتهٔ آکادمیک ادامه داده‌ است و نتایج این مطالعات را می...