کتاب عکس و دیدن عکس

A photograph and how we see it
(عکس به ما چه می دهد، ما از عکس چه می گیریم)
کد کتاب : 18704
شابک : 978-6005193923
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 284
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عکس و دیدن عکس اثر یوریک کریم مسیحی

"عکس و دیدن عکس" اثری است به قلم "یوریک کریم مسیحی"، که در آن نگارنده به این سوال می‌پردازد که "عکس به ما چه می دهد، ما از عکس چه می گیریم". تمام تلاش ما معطوف به فهمیدن و نزدیک شدن به معنای جهانی است که آن را می‌بینیم و تجربه‌اش می‌کنیم. درک پدیده‌ها و چیزها، کاوش در آنها و رسیدن به یک کشف شخصی، همه برای رسیدن به این نزدیکی لازم است. "یوریک کریم مسیحی" نیز در کتاب "عکس و دیدن عکس" می‌خواهد پیوندی میان مخاطبانش در این کتاب و عکاسی و عکس در جایگاه یک کار هنری ایجاد کند. او زیبایی را دوباره تعریف می‌کند و ویژگی‌های یک عکس زیبا و نحوه نگاه کردن به آن را در چند فصل به سادگی بررسی می‌کند.
با سناریوی فعلی جهان که هر لحظه در رسانه‌های اجتماعی و زندگی روزمره با عکس‌های رنگی و متنوع مواجه هستیم، آشنایی با کتابی که تقریبا پانصد عکس را به همراه نام عکاسان شناخته شده ارائه می‌کند، در کنار توضیحاتی در مورد عکس‌ها و عکاسان که بسیار مناسب و فوق العاده ارزشمند نیز هستند، یک تجربه‌ی سودمند و دلپذیر خواهد بود.
"یوریک کریم مسیحی" معتقد است زمانی که با یک تصویر مواجه می‌شوید، در سیر این مواجهه، هر مخاطبی یا به صورت منفعل با آن برخورد می‌کند، یا به صورت فعالانه و یا به شکل خلاق. مخاطب هنگام مواجهه، ممکن است هر کدام از این حالات را به صورت جداگانه یا همزمان تجربه کند و آگاهی به کیفیت این مواجهه، یکی از مواردی است که در کتاب "عکس و دیدن عکس" به آن پرداخته شده است. این کتاب می‌تواند شما را شگفت زده کرده و به سمت خواندن کتاب‌های بیشتری درباره‌ی عکاسی و دیدن سوق دهد.

کتاب عکس و دیدن عکس

یوریک کریم مسیحی
وریک کریم‌مسیحی، نویسنده و عکاس و منتقد هنری، در سال 1343 در تهران متولد شد.کریم‌مسیحی در اسفند 1393 گواهینامه درجۀ دو (معادل کارشناسی ارشد) از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفت. او در حوزه‌های گوناگون هنری از جمله داستان‌نویسی، عکاسی و طراحی گرافیک فعالیت کرده و صاحب آثاری است. طبقۀ همکف، نَفَسِ عمیق، صد میدان از جمله آثار داستانی کریم‌مسیحی است و کتاب‌های شب سپيده می‌زند، در جهت عکس، عکس و دیدن عکس، نگاهم کن! خیالم کن! و اول شخص مفرد مجموعه جستارهای اوست.
دسته بندی های کتاب عکس و دیدن عکس
قسمت هایی از کتاب عکس و دیدن عکس (لذت متن)
امروزه، به سبب امکانات گسترده ای که فناوری دیجیتال در دوربین های عکاسی و گوشی های تلفن همراه در اختیار همگان قرار داده، دیگر مرز روشنی بین عکاس و غیرعکاس دیده نمی شود. از آن رو که امکانات یاد شده فرصت عکسبرداری آسان، پرشمار و بی هزینه را به همگان می دهد، امکان سطحی، پیش پا افتاده و مبتذل شدن عکاسی نیز فراهم آمده است. از این رو، دانش، یا دست کم سلیقه عکاسی داشتن، نه تنها می تواند از سقوط عکاس و عکاسی به چاه ابتذال جلوگیری کند، بلکه می تواند آفریدن عکس خوب و دیدن آگاهانه عکس ها را همراه آورد.