کتاب فهم نظریه های سیاسی

Understanding Political Theory
کد کتاب : 19001
مترجم :
شابک : 978-9643290795
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 204
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 17
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فهم نظریه های سیاسی اثر توماس اسپریگنز

عبارت «نظریه های سیاسی» معانی گوناگون دارد. امروزه، علم سیاست به ساختمانی چند طبقه ب ا هر یک از طبقات با رشته های علم سیاست به نحوی با نظریه تئوری در ارتباط هستند. آن دسته از نظریه های سیاسی که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته اند، از نظر عده ای، نظریه های سیاسی هنجاری و از نظر عده ای دیگر «فلسفه سیاسی، تلقی می شوند. به گفته پروفسور شیر دومین ، ممکن است حتی آنها را نظریه های حماسی خواند.
موضوع این کتاب را با هر مفهومی که به بهترین وجه معرف آن باشد مشخص کنیم، نظریه های سیاسی مطروح شده در آن دالبی است که در آثار کلاسیکی مانند جمهور افلاطون، لوباتان توماس هابز و قرارداد اجتماعی روسو یافت می شوند. این شاهکارها در جست و جوی ارائه مدیریت جامع و نسبتا منسجم از زندگی سیاسی هستند. واژه یونانی تنوین کلمه «تئوری» از آن مشتق می شود به معنی نظرکردن توجه کردن تعمق کردن است. این دقیقا همان کاری است که متفکران بزرگ و دیگرانی که چون آنان قرنها به بحث در نظریه های سیاسی پرداخته اند. بشر را به آن دعوت می کنند. این متفکران نحوه نگرشی را به انسان می آموزند که به طور کلی معنی اش «تصورت نمادین از کلیتی نظم یافته است. آنان از دنیای سیاست که بشر ناگزیر از زندگی در آن است - «بینش» و یا روش درک همه جانبه ای ارائه می دهند.

کتاب فهم نظریه های سیاسی

توماس اسپریگنز
توماس ای اسپریگنز (متولد 25 آوریل 1917 در لبانون، درگذشت 11 فوریه 2006 در کلمبیا، سی. س) چهره ای در آموزش عالی آمریکا بود و از 1957 تا 1981 به عنوان رئیس کالج مرکز در دانویل، کنتاکی خدمت کرد.در زمان تصدی ریاست، ثبت نام دانشکده و وسعت دانشکده آن تقریباً دو برابر شد و موقوفه آن نه برابر شد. اسپریگنز همچنین برای صندوق کمپین آینده، که حدود 34 میلیون دلار جمع آوری کرده است، اعتبار دارد. بسیاری از ساختمانهایی که امروز در مرکز وجود دارند در دوره ریاست جمهوری وی ساخته شده اند، از جمله مرکز هنری منطقه...
دسته بندی های کتاب فهم نظریه های سیاسی