کتاب ریشه چهارگان اصل دلیل کافی

On the Fourfold Root of the Principle of Sufficient Reason
کد کتاب : 1929
مترجم :
شابک : 978-964213214-0
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1813
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

آرتور شوپنهاور از برجسته ترین فیلسوفان قرن نوزدهم

معرفی کتاب ریشه چهارگان اصل دلیل کافی اثر آرتور شوپنهاور

کتاب ریشه چهارگان اصل دلیل کافی، اثری نوشته ی آرتور شوپنهاور است که اولین بار در سال 1813 به چاپ رسید. شوپنهاور به عنوان پیرو امانوئل کانت، از این مفهوم کانتی که همه ی دانش بشر از تجارب او مشتق می شوند، استفاده کرد، آن را گسترش داد و نتیجه گرفت که تجربه ی ما از جهان، لزوما ذهنی و تحت تأثیر فکر و جهت گیری های ما است، و این که واقعیت چیزی نیست جز گسترشی از اراده ی خودمان. این نگرش، پایه ی تمامی تفکرات شوپنهاور را شکل می دهد و این فیلسوف آلمانی در این کتاب، بستر و مبنایی را برای درک آثار خود به مخاطبین ارائه می کند. شوپنهاور در سراسر آثار بعدی خود به شکلی مداوم، مخاطبین را به این رساله ی کوتاه ارجاع می دهد و آن را اثری ضروری برای فهم سایر اندیشه های خود در نظر می گیرد.

کتاب ریشه چهارگان اصل دلیل کافی

آرتور شوپنهاور
آرتور شوپنهاور، زاده ی سال 1788 و درگذشته ی سال 1860، فیلسوفی آلمانی و یکی از بزرگترین اندیشمندان اروپا بود.شوپنهاور در شهر دانزیگ از پدری هلندی و مادری آلمانی به دنیا آمد. پدرش بازرگان بود اما او رغبتی به تجارت نداشت و به تحصیل علم بیشتر علاقه بود. شوپنهاور 17 سال بیشتر نداشت که پدرش خودکشی کرد و بعد از آن مادرش به وایمار رفت.او در دانشگاه ابتدا به تحصیل طب پرداخت، سپس به علوم طبیعی و بعد از آن، به فلسفه روی آورد. شوپنهاور در سال 1813 با نوشتن رساله ای درباره ی فلسفه از دانشگاه ینا، مدرک دکت...
دسته بندی های کتاب ریشه چهارگان اصل دلیل کافی
نکوداشت های کتاب ریشه چهارگان اصل دلیل کافی
A powerful and controversial philosophical principle.
یک قاعده ی فلسفی قدرتمند و جنجال برانگیز.
Barnes & Noble

A satisfying read.
اثری رضایت بخش.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب ریشه چهارگان اصل دلیل کافی (لذت متن)
دیدگاه من این است که حداکثر درک پذیری ممکن، به عنوان پیش نیازی مطلقا ضروری برای فلسفه، با تعریف دقیق همه عبارات به دست می آید. ما برای مقابله با اشتباه و فریب عمدی و برای اینکه هر بخش از شناخت به دست آمده در قلمرو فلسفه را سرمایه ایمن تری سازیم که با کشف بعدی سوءفهم یا ابهام دوباره از چنگمان بیرون نیاید، به این درک پذیری نیاز داریم.

در کل فیلسوف حقیقی همواره به دنبال وضوح و تمایز خواهد بود. او سرسختانه سعی خواهد کرد نه همچون سیلابی گل آلود و خروشان بلکه شبیه دریاچه های سوئیس باشد که با آرامششان ژرفای بسیار را با وضوح فراوان درهم می آمیزند؛ ژرفایی که خود را دقیقا از طریق وضوح نمایان می کند.