کتاب مارکوزه

Herbert Marcuse
کد کتاب : 19323
مترجم :
شابک : 978-9644870880
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 159
سال انتشار شمسی : 1387
سال انتشار میلادی : 1970
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مارکوزه اثر السدیر مک اینتایر

یکی از ماموریت‌های اصلی فلسفه این است که انتقاد از دیدگاه‌های فلسفی دیگر را بر عهده داشته باشد. این عمل، نه تنها به دلیل تحقق حقیقت، اگرچه این اهمیت بزرگترین هدف آن است، بلکه به خاطر نفوذ و تأثیر اندیشه‌های فلسفی در زمینه‌های اجتماعی، اخلاقی و سیاسی انجام می‌شود. یکی از جنبه‌های مشخص زمان حاضر این است که فیلسوفانی که به اصول دقت و حقیقت عمیقی پایبند بوده‌اند، به چگونگی نفوذ و تأثیر این اندیشه‌ها کمتر توجه کرده‌اند. در عین حال، فیلسوفانی که بر آنند تا مفاهیم خود را به موضوعات اجتماعی مرتبط کنند، اغلب بی‌دقت و سطحی عمل کرده‌اند، که این موجب شده تا به عنوان مشاورانی غیرقابل اعتماد در جستجوی حقیقت مطرح شوند.

هربرت مارکوزه (به آلمانی: Herbert Marcuse) (۱۹ ژوئیه ۱۸۹۸–۲۹ ژوئیه ۱۹۷۹) فیلسوف و جامعه‌شناس آلمانی و از اعضای اصلی مکتب فرانکفورت بود.

بین سال‌های ۱۹۴۳ و ۱۹۵۰، مارکوزه برای دفتر خدمات راهبردی (سلف آژانس اطلاعات مرکزی) در دولت آمریکا کار می‌کرد و در آنجا از ایدئولوژی حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی در کتاب مارکسیسم شوروی یک تحلیل انتقادی (۱۹۵۸) نقد کرد. در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ او به عنوان نظریه‌پرداز برجسته چپ نو و جنبش‌های دانشجویی فرانسه، آمریکا و آلمان غربی، مطرح شد. برخی او را پدر چپ نو می‌دانند.

کتاب مارکوزه

السدیر مک اینتایر
الَسدِیر چالمرز مک‌اینتایر (Alasdair MacIntyre) (زادهٔ ۱۲ ژانویه ۱۹۲۹، گلاسکو، اسکاتلند) فیلسوف نو-ارسطویی معاصر است که او را در زمرهٔ اجتماع‌گرایان قرار می‌دهند. اهمیت او به‌دلیل مساهمت‌اش در فلسفهٔ اخلاق و فلسفهٔ سیاسی است. کتاب درپی فضیلت او بیش از ۱۷۰ بار در جهان‌انگلیسی‌زبان تجدید چاپ شده‌است.السدیر مک‌اینتایر در ۱۲ ژانویهٔ ۱۹۲۹ در گلاسکو زاده شد و تحصیلاتش را در انگلستان گذراند. وی لیسانس خود را در دانشگاه کویین‌مری لندن گذراند و فوق لیس...