کتاب کاوشی در خصوص فهم بشری

An Enquiry Concerning Human Understanding
کد کتاب : 1258
مترجم :
شابک : 978-964-213-319-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1748
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

جزو فهرست برترین آثار فلسفی گودریدز

معرفی کتاب کاوشی در خصوص فهم بشری اثر دیوید هیوم

کتاب کاوشی در خصوص فهم بشری، اثری فلسفی نوشته ی دیوید هیوم است که در سال 1748 نگاشته شد. دیوید هیوم به عنوان یکی از مهمترین شخصیت ها در عصر روشنگریِ کشور اسکاتلند به شمار می آید. هیوم در این کتاب فوق العاده ارزشمند، به تشریح نقاط ضعف انسان ها در درک دنیای پیرامون و به طور کلی مسئله ی فهم بشر می پردازد. این اثر که اکنون متنی ضروری در اغلب دوره های فلسفی در سراسر جهان به شمار می آید، به هنگام انتشار، توجه طیف وسیعی از مخاطبین جدید را به فلسفه معطوف ساخت. کتاب کاوشی در خصوص فهم بشری، مقدمه ای عالی برای ورود به دنیای افکار دیوید هیوم است و ایده های مطرح شده در آن، هنوز هم به جذابیت و آموزندگی سابق باقی مانده اند.

کتاب کاوشی در خصوص فهم بشری

دیوید هیوم
دیوید هیوم، زاده ی 7 می 1711 و درگذشته ی 25 آگوست 1776، فیلسوفی اسکاتلندی و از پیشروان مکتب تجربه گرایی بود.هیوم در شهر ادینبورگ در اسکاتلند زاده شد. خانواده ی او دوست داشتند که دیوید قاضی شود اما علاقه ی اصلی او ادبیات بود. هیوم در ابتدا برای کار به بریستول رفت اما خیلی زود از آن دست کشید و به فرانسه نقل مکان کرد و در آن جا به پژوهش و تفکر درباره ی فلسفه پرداخت. او در فرانسه، اثر بزرگ خود یعنی «رساله ای درباره طبیعت آدمی» را نوشت. هیوم در سال 1737 به اسکاتلند بازگشت و در آن جا اثر فلسفی دیگر...
نکوداشت های کتاب کاوشی در خصوص فهم بشری
A landmark of Enlightenment thought.
نقطه ی عطفی در اندیشه های عصر روشنگری.
Barnes & Noble

A philosophical masterpiece.
شاهکاری فلسفی.
University of Toronto

An elegant an accessible presentation of strikingly original and challenging views about the limited powers of human understanding.
ارائه ای وزین و قابل فهم از بینش هایی بدیع و چالش برانگیز درباره ی قدرت های محدود فهم بشر.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب کاوشی در خصوص فهم بشری (لذت متن)
فیلسوف باشید؛ اما در تمام طول فلسفه تان، همچنان انسان بمانید.

شک گرایی ممکن است در تئوری، انکارناپذیر باشد اما حتی یک شک گرا نیز باید مانند سایر انسان ها عمل، زندگی و گفت و گو کند چرا که سرشت انسان، انتخاب دیگری به او نمی دهد.