کتاب گالری کهن الگوها

Archétypes
کد کتاب : 20205
مترجم :
شابک : 978-9644084270
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 172
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب گالری کهن الگوها اثر کارولین میس

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا به سمت افراد، ایده ها یا محصولات خاصی کشیده می شوید و دیگران شما را نادیده می گیرند؟ آیا دائما به دنبال چیزی هستید که نمی توانید روی آن انگشت بگذارید، یا به این فکر می کنید که آیا واقعا در حال زندگی کردن هستید؟ در گالری کهن الگوها، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، کارولین میس، به دنیای کهن الگوها می پردازد، که بیش از 25 سال موضوع کار او بوده است. کهن الگوها الگوهای رفتاری جهانی هستند که پس از کشف، به شما کمک می کنند خود و جایگاه خود را در جهان بهتر درک کنید. به طور خلاصه، دانستن کهن الگوهای شما می تواند زندگی شما را متحول کند. در صفحات این کتاب، میس در مورد ده کهن الگوی اولیه می نویسد که در جامعه امروز ظهور کرده است: مراقب، هنرمند/خلاق، مد لباس، روشنفکر، شورشی، ملکه/مجری، مدافع، بینا، ورزشکار. ، و سالک معنوی. در هر فصل، او یک کهن الگوی فردی را توضیح می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه تکامل یافته است و سپس با جزئیات شگفت‌انگیزی ویژگی‌های منحصربه‌فرد، لطف‌های تعیین‌کننده، چالش‌های زندگی، و اطلاعات دیگر را بیان می‌کند تا به شما کمک کند بفهمید که آیا جزئی از این خانواده کهن‌الگو هستید یا خیر. اگر چنین است، چگونه می توانید به طور کامل از قدرت آن بهره ببرید. او همچنین نکات و توصیه های عملی در مورد نحوه تعامل کامل با کهن الگوهای خود ارائه می دهد. یادگیری اینکه کدام کهن الگوها شما را به بهترین شکل توصیف می کنند، تازه شروع کار است. سپس می‌توانید از این دانش برای تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر در مورد همه چیز، از شغل گرفته تا روابط، استفاده کنید، و از تله‌های رایج تیپ شخصیتی خود اجتناب کنید و در عین حال نقاط قوت خود را افزایش دهید. نتیجه شما شادتر و واقعی تر است. برای تغییر زندگی خود با پذیرش کامل کهن الگوهای خود هرگز دیر نیست. پس آیا شما یک شورشی هستید؟ هنرمند؟ یک رویاپرداز؟ به ما بپیوند . . . و خودت را پیدا کن.

کتاب گالری کهن الگوها

کارولین میس
کارولین میس (متولد 1952) نویسنده آمریکایی کتابها و نوارهای صوتی بی شماری است، از جمله این تعداد پنج کتاب برتر نیویورک تایمز: آناتومی روح (1996)، چرا مردم شفا نمی یابند و چگونه می توانند (1998)، قراردادهای مقدس ( 2002)، اعمال نامرئی قدرت (2004)، ورود به قلعه (2007)، و مخالفت با جاذبه (2009). جدیدترین کتاب او ، Archhetypes: Who are you؟ در سال 2013 منتشر شد. او خود را به عنوان یک شهود پزشکی و یک عارف توصیف می کند.
دسته بندی های کتاب گالری کهن الگوها
قسمت هایی از کتاب گالری کهن الگوها (لذت متن)
کهن الگوها دست کم از زمان افلاطون مطرح بوده اند. بیشتر کهن الگوها الگوهای روانشناسانه ای هستند که از نقشهای موجود در زندگی گرفته شده اند، مثل مادر کودک، خدمتگزار به علاوه آنها ممکن است معرف رویدادها یا موقعیتهای عام ،باشند مثل مرگ یا تولد دوباره. هر چند کهن الگوها از دیر باز مطرح بوده اند این کارل یونگ که در قرن بیستم کهن الگوها را روی نقشه ی آگاهی انسان امروزی قرار داد. یونگ معتقد بود که علاوه بر ضمیر ناخودآگاه فردی و شخصی ما نظام روانی دومی نیز با ماهیت جمعی عام و غیر شخصی هست که در همه ی افراد یکسان .است این ناخودآگاه جمعی از دید یونگ ارثی است و عمدتا از کهن الگوها و شخصیتهای اسطوره ای تشکیل شده است کهن الگوها هم کهن و عام هستند و هم وقتی بخشی از روان ما هستند میتوانند شخصی شوند. به علاوه، تمام کهن الگوها وجه مثبت و وجه منفی با سایه دارند. در این کتاب مجموعه ای از کهن الگوهای مهم زندگی بشر شامل بیش از هفتاد کهن الگو ارائه شده است دوازده کهن الگوی اصلی شامل کهن الگوهای بقا کودک قربانی ،روسپی، خرابکار) جزو مخزن کهن الگوهایی هستند که قدمتشان به طلیعه ی تاریخ بشر بر می گردد. وسیع کهن الگوهای اصلی یتیم ،حامی جوینده، عاشق، جنگجو، نابودگر آفرینشگر، فرزانه خردمند، پادشاه، کیمیاگر، دلقک).