کتاب سینمای دیوید لینچ

The Impossible David Lynch
تحلیلی بر پایه ی اندیشه های فروید، لاکان و هگل
کد کتاب : 20223
مترجم :
شابک : 978-6002782410
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب سینمای دیوید لینچ اثر تاد مک گوان

تاد مک گوان کاوشی تحریک‌آمیز در مورد عجیب و غریب و فانتزی را در اثر پیشگامانه دیوید لینچ آغاز می‌کند. او استعداد لینچ را در آمیختن چیزهای عجیب و غریب و عادی مطالعه می کند تا بر ماهیت عجیب خود عادی بودن تأکید کند. هالیوود اغلب به دلیل تحریف واقعیت و ارائه فانتزی های فراری مورد انتقاد قرار می گیرد، اما در فیلم های لینچ، فانتزی به وسیله ای تبدیل می شود که از طریق آن بیننده تشویق می شود تا رابطه ای انقلابی با جهان ایجاد کند.
مک گوان با در نظر گرفتن کل دوران حرفه ای فیلمساز، بازی لینچ را با فانتزی بررسی می کند و تأثیر سیاسی، فرهنگی و وجودی سبک منحصر به فرد او را دنبال می کند. هر فصل در مورد ایده غیرممکن در یکی از فیلم های لینچ، از جمله مخمل آبی و مرد فیل که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، بحث می کند. بزرگراه گمشده و درایو مالهالند که با نقشه متراکم طراحی شده است. مک گوان با نظریه پردازان «عصر طلایی» مطالعات فیلم (کریستین متز، لورا مولوی و ژان لوئی بودری) و با اندیشه زیگموند فروید، ژاک لاکان و هگل درگیر است. مک گوان با استفاده از عجیب بودن لینچ به عنوان نقطه عزیمت، بعد جدیدی به حوزه مطالعات مولف می‌افزاید و لینچ را به عنوان منبع برداشتی جدید و رادیکال از فانتزی نشان می‌دهد.
این کتاب توسط محمدعلی جعفری ترجمه شده است. کتاب سینمای دیوید لینچ را انتشارات ققنوس منتشر کرده است.

کتاب سینمای دیوید لینچ

تاد مک گوان
تاد مک گووان استادیار فیلم در دانشگاه ورمونت، ایالات متحده است. او نویسنده داستان های داستانی کریستوفر نولان (2012)، Out of Time: Desire in the Atemporal Cinema (2011) ، The David Impossible David Lynch (2007) ، The Gaze Real: Theory Film Theory After Lacan (2007) و کتاب های دیگر است.
دسته بندی های کتاب سینمای دیوید لینچ
قسمت هایی از کتاب سینمای دیوید لینچ (لذت متن)
اما سینما منوط به فاصله ای است که به واسطه موقعیت تماشاگری، بین تماشاگران و آنچه بر پرده می بینند ایجاد می شود. تماشاگران از فاصله تماشا می کنند؛ آن ها تصاویر پرده را از موقعیتی تماشا می کنند که بر فقدان مشارکت مستقیم آن ها با موضوع تماشا صحه می نهد. به نظر بسیاری از نظریه پردازان فیلم، تماشای فیلم، برخلاف تئاتر، اجازه می دهد تا حد زیادی ناشناخته بمانیم. بخش عمده ای از جاذبه موقعیت تماشاگری نتیجه این است که می توانیم ببینیم بی آن که دیده شویم. موقعیت یک سویه تماشاگری، به تماشاگر امکان می دهد که در گمنامی فروبغلتد و ایمن بماند.