کتاب زاده ی جرم

Born a Crime
کد کتاب : 20310
مترجم :
شابک : 978-6001825736
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

مجرم مادرزاد
Born a Crime
  • 25 % تخفیف
    165,000 | 123,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: روزنه روزنه
    نویسنده:
کد کتاب : 34883
مترجم :

شابک : 978-6222343675
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 342
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب زاده ی جرم اثر ترور نوآ

مسیر غیر منتظره "ترور نوآ" از آپارتاید آفریقای جنوبی تا میز برنامه ی نمایش روزانه یا "دیلی شو" با یک عمل جنایتکارانه آغاز شد: تولد وی. "ترور" در زمانی از پدر سوئیسی سفیدپوست و مادر افریقایی سیاه پوست به دنیا آمد که پنج سال زندان مجازات چنین عملی بود. "ترور" سال های آغازین زندگی خود را به دلیل بی احتیاطی پدر و مادرش ، در خانه مخفی بود و با اقدامات شدید و عجیب مادرش برای مخفی کردن او از دولتی که هر لحظه می توانست او را بدزد ، محصور بود. سرانجام با پایان یافتن حاکمیت ظالمانه سفیدپوستان در آفریقای جنوبی ، "ترور" و مادرش یک ماجراجویی بزرگ را آغاز کردند؛ حالا آنها آزادانه زندگی می کردند و از فرصت به دست آمده از پیروزی که حاصل قرن ها مبارزه بود نهایت بهره را می بردند.

"زاده ی جرم" داستان پسر بازیگوشی است که در تلاش برای یافتن خود در جهانی که هرگز قرار نبود در آن وجود داشته باشد ، به جوانی بی قرار تبدیل می شود. این اثر همچنین داستان رابطه آن جوان با مادر نترس ، عصیانگر و پرشور مذهبی خود است - هم تیمی او ، زنی است که مصمم است پسرش را از چرخه فقر ، تبعیض و خشونت نجات دهد؛ چرخه ای که بارها زندگی خودش را تهدید کرده است.

داستان های ارائه شده در "زاده ی جرم" به طور متناوبی خنده دار ، نمایشی و عمیقا تأثیرگذار هستند. "ترور نوآ" دنیای کنجکاو خود را با شوخ طبعی هوشمندانه و صداقتی تزلزل ناپذیر روشن می کند. داستان های او با هم می پیوندند و یک پرتره متحرک و کاملا خنده دار از پسری را تشکیل می دهند که در یک دنیای آسیب دیده در یک زمان خطرناک ، تنها با شوخ طبعی و عشق غیر متعارف و بی قید و شرط مادرش ، راه خود را پیدا می کند.

کتاب زاده ی جرم


ویژگی های کتاب زاده ی جرم

نامزد جایزه کتاب نوجوان همیشه سبز سال 2019

نامزد جایزه لینکلن سال 2019

برنده جایزه ایمیج سال 2017

ترور نوآ
تروِر نوآ (Trevor Noah) طنزپرداز سیاسی، نویسنده، تهیه‌کننده، دی جی، مجری تلویزیونی، هنرپیشه، منتقد رسانه‌ای و کمدین اهل آفریقای جنوبی است.کمدی سنترال در مارس ۲۰۱۵ اعلام کرد که در پی جدایی جان استوارت (مجری تلویزیونی) او مجری جدید نمایش روزانه خواهد بود.نوآ سرگذشت خود را در کتاب زادهٔ جرم (Born a Crime) نوشت. افزون بر خود نویسنده مادر آفریقاییش پاتریشیا نومبوییسلو نوآ (Patricia Nombuyiselo Noah) نقشی کلیدی در خاطرات او دارد، اما نویسنده از پدر اروپاییش کمتر می گوید. این کتاب هفته ها ...
نکوداشت های کتاب زاده ی جرم
[Noah] thrives with the help of his astonishingly fearless mother. . . . Their fierce bond makes this story soar.
نوآ با کمک مادر حیرت انگیز و نترس خود رشد می کند. . . . پیوند شدید آنها باعث می شود این داستان اوج بگیرد.
People People

Compelling . . . By turns alarming, sad and funny, [Trevor Noah’s] book provides a harrowing look, through the prism of Mr. Noah’s family, at life in South Africa under apartheid.
فریبنده . . . کتاب که گاهی هشدار دهنده ، غم انگیز و خنده دار است ، نگاهی دلهره آور از منشور خانواده آقای نوآ را در زندگی در آفریقای جنوبی تحت آپارتاید ارائه می دهد.
 New York Times New York Times

You’d be hard-pressed to find a comic’s origin story better than the one Trevor Noah serves up in Born a Crime.
برای پیدا کردن داستانی با منشأ کمیک، بهتر از آنچه ترور نوآ در زاده ی جرم ارائه می دهد، به زحمت خواهید افتاد.
Oprah Magazine Oprah Magazine

An affecting memoir, Born a Crime [is] a love letter to his mother.
خاطره ای تأثیرگذار ، زاده ی جرم نامه ای عاشقانه به مادرش است.
Washington Post Washington Post

Witty and revealing . . . Noah’s story is the story of modern South Africa.
شوخ و افشاگر. . . داستان نوآ، داستان آفریقای جنوبی مدرن است.
Publishers Weekly Publishers Weekly

[Trevor Noah’s] electrifying memoir sparkles with funny stories . . . and his candid and compassionate essays deepen our perception of the complexities of race, gender, and class.
خاطرات براق ترور نوآ، با داستان های خنده دار جرقه می زند. . . و جستارهای صریح و دلسوزانه ی او درک ما را از پیچیدگی های نژاد ، جنسیت و طبقه ی اجتماعی عمیق تر می کند.
Booklist Booklist

A gritty memoir . . . studded with insight and provocative social criticism . . . with flashes of brilliant storytelling and acute observations.
یک خاطره نویسی هدفمند. . . مملو از بینش و انتقاد تحریک آمیز اجتماعی. . . با درخشش داستان های عالی و مشاهدات بحرانی.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب زاده ی جرم (لذت متن)
من هر سال قهرمان روز مسابقات ورزشی بودم و مادرم هم هر سال جایزه مادران را میبرد. چرا؟ چون همیشه داشت دنبالم میدوید تا حسابم را برسد و من همیشه داشتم از دستش فرار میکردم تا حسابم را نرسد. هیچ کس مثل من و مادرم نمیدوید. از آن مادرهایی نبود که بگوید: «بیا اینجا کتکت رو بخور.» خودش مجانی کتک را تحویل میداد. پرتاب کننده هم بود. هر چه دم دستش بود به طرف آدم پرت میکرد. اگر شکستنی بود باید آن را میگرفتم و زمین میگذاشتم. اگر میشکست تقصیر من هم بود و تنبیه شدیدتر می شد. اگر گلدانی به سمتم پرت می کرد باید آن را می گرفتم، زمین می گذاشتم و بعد می دویدم. در کسری از ثانیه باید فکر می کردم با ارزشه؟ بله. شکستنیه؟ بله. بگیرش، بذارش زمین، حالا بدو. رابطه من و مادرم خیلی شبیه رابطه تام و جری بود.