کتاب ماجراهای فلسفه

Adventures in philosophy
گفتگوها ، سمپوزیومها و مباحث ویل دورانت
  • 10 % تخفیف
    250,000 | 225,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 2061
مترجم :
شابک : 978-964224728-8
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 23 اردیبهشت

معرفی کتاب ماجراهای فلسفه اثر ویل دورانت


زمانی ویل دورانت شکوه کرده بود که دیگر کسی فلسفه را دوست ندارد؛ زیرا فلسفه روح ماجراجویی خود را از دست داده است. این کتاب تلاش او برای بازیابی این روح است. مباحثی در زمینه ی معنای زندگی، سیاست، تاریخ، و ماهیت بشری که همه از سوی دورانت وبرخی از متفکران برجسته ی قرن بیستم بررسی می شود .
کتاب حاضر، در واقع مقدمه ای شگفت بر بنیادی ترین و لذت بخش ترین اشکال فلسفه و هم وسیله ای برای دیدن برخی از بزرگ ترین متفکران قرن بیستم است که در عمل حیاتی ترین موضوعات وجود انسانی را مورد بحث و بررسی قرار می دهند. در این کتاب به مباحثی در زمینه های زندگی، سیاست، تاریخ و ماهیت بشری از سوی دورانت و برخی از متفکران قرن بیستم پرداخته میشود.ویل دورانت در این کتاب فلسفه را از یونان آغاز میکند و تا دوره معاصر پیش می آورد.متن کتاب ساده و خوش خوان است و نقد ها و تحلیل ها راجع به فلسفه از اعتبار مناسبی برخوردار است.در مجموع برای کسانی که نیاز به مطالعه فلسفه به روش تاریخی دارند کتاب مناسبی است.

کتاب ماجراهای فلسفه

ویل دورانت
ویلیام جیمز دورانت، فیلسوف، تاریخنگار و نویسندهٔ آمریکایی بود.مهم ترین اثر او تاریخ تمدن، مجموعه کتابی ۱۱ جلدی است که با همکاری آریل دورانت، همسرش نوشته است. وی در این کتاب توانسته است با استفاده از آثار مورخان دیگر (از هرودوت تا آرنولد توین بی)، که از ابتدای تاریخ مکتوب بشر تا کنون زیسته اند، مکتب نوینی از تاریخ نگاری را به وجود آورد.برخلاف دیگر تاریخ نگاران، که تنها تمرکزشان بر روی وقایع تاریخی و سیر تمدن بشری بود، وی در اثر خود به عوامل تمدن ساز در طول تاریخ نیز توجه می کند. در این باره نق...
دسته بندی های کتاب ماجراهای فلسفه