کتاب یاسمن در باد

Yasaman Dar Bad
کد کتاب : 21496
شابک : 978-9643517168
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 100
سال انتشار شمسی : 1392
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 16 اردیبهشت
نوع چاپ : دیجیتال - POD

معرفی کتاب یاسمن در باد اثر اسماعیل یوردشاهیان

اسماعیل یوردشاهیان، با نام مستعار و هنری اورمیا، شاعر، نویسنده، پژوهشگر و نقاش هم روزگار ماست. اسماعیل یوردشاهیان(اورمیا) متولد 1334 ارومیه، شاعر، نویسنده پژوهشگر و استاد دانشگاه است. از میان شعرهای او می توان به مجموعه های نیار (1349. انزلی – اورمیه)، کوزه (1350. نشر مجله سخن- تهران)، مرثیه های کولی (1353، نشر مجله سخن- تهران)، خیمه درپاییز( 1369، نشر رودکی- اورمیه)، آبی در آشوب (1370، نشر رودکی- اورمیه)، ترانه آبی (1378، نشر یوشج- تهران)، اورمیای بنفش (1379، نشر یوشج- تهران)، در ویرانی صبح (1381، نشرقصیده سرا- تهران)، چیزی به خواب زمین نمانده است (1382،نشرقصیده سرا- تهران)، آوازهای اورمیا (نشر و پ‍‍ژوهش فرزان روز- تهران) و مجموعه شعرهای «شعر دریا»، «پنهان از ماه»، «هوای بیقرار»، «کسی با پاییز می رود»، «به روزهای دیگر»(برگزیده اشعار) و «شب بوی سرخ»(برگزیده اشعار) اشاره کرد.
ایشان که دانش آموخته رشته پژوهش فرهنگ و تمدن است با پژوهش و آموزش در دانشگاه های این شهر زیبا، روزگار می گذراند. یوردشاهیان که در دوران دانشجویی از راهنمایی های استادان بزرگی چون دکتر پرویز ناتل خانلری و همچنین شاعر نامدار، زنده یاد نادر نادرپور بهره مند بوده است، تاکنون بیش از10 مجموعه شعر، دو رمان، چهار قصه برای کودکان و هفت کتاب تحقیقی و فلسفی و ۳۷ مقاله تحقیقی، علمی و ادبی چاپ و منتشر کرده است.

کتاب یاسمن در باد

اسماعیل یوردشاهیان
اسماعيل يوردشاهيان هستم با اسم مستعار و هنري اورميا. شاعر ، نويسنده و پژوهشگر ، که گه گاهي نقاشي هم مي کشم . روز تولدم در شناسنامه پنجم فروردين ذکر شده اما بنا به گفته مادرم در روز بيست و هشتم بهمن (1334)در صبح يک روز سرد زمستاني در شهر اورميه بدنيا آمده ام ، پدرم (رضا) و مادرم (کلثوم) هر دو از خانواده هاي بزرگ قديمي ، تحصيل کرده و آشنا با انديشه و هنر بودند . مادرم کودکي و جوانيش را در شهر استانبول ترکيه گذرانده و در سن هيجده سالگي همراه خانواده اش به ايران آمده بود و پدرم بعد از تسلط روسها ...
دسته بندی های کتاب یاسمن در باد