کتاب پاکسازی قومی فلسطین

The Ethnic Cleansing of Palestine
کد کتاب : 2163
مترجم :
شابک : 978-6004350648
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 632
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب پاکسازی قومی فلسطین اثر ایلان پاپه

پاکسازی قومی فلسطین کتابی است که توسط ایلان پاپه ، مورخ جدید تألیف شده و در سال 2006 توسط انتشارات One World Oxford منتشر شده است.
در طول جنگ 1948 فلسطین ، از 7000000 عرب فلسطینی که در سرزمینهای اسرائیلی زندگی می کردند ، حدود 720 هزار عرب فلسطینی فرار کرده یا از خانه های خود بیرون شدند. علل این هجرت بحث برانگیز است و مورد بحث مورخان است.
کتاب پیشگام ایلان پاپخ ، مورخ مشهور اسرائیلی ، دوباره تشکیل دولت اسرائیل را مرور می کند. بین سالهای 1947 و 1949 ، بیش از 400 روستای فلسطین به عمد تخریب شد ، غیرنظامیان به قتل عام رسیدند و حدود یک میلیون مرد ، زن و کودک با تهدید اسلحه از خانه های خود بیرون شدند.
تز این کتاب این است که حرکت اجباری فلسطینیان به کشورهای عربی یکی از اهداف جنبش صهیونیستی و ضروری برای شخصیت مطلوب دولت یهود بود. به گفته ی پاپه ، خروج فلسطین در سال 1948 در نتیجه پاکسازی قومی فلسطین صورت گرفت که توسط رهبران جنبش صهیونیستی ، عمدتا دیوید بن گوریون و ده عضو دیگر "گروه مشاوره" وی انجام شد که توسط پاپه ذکر شده است. این کتاب استدلال می کند که پاکسازی قومی از طریق اخراج سیستماتیک حدود 500 روستای عرب و همچنین حملات تروریستی که عمدتا توسط اعضای نیروهای ایرگون و هاگانا علیه مردم غیرنظامی اجرا شده بود ، عملی شد. ایلان پاپه همچنین به عنوان اثبات اخراجهای برنامه ریزی شده به طرح دالت و پرونده های روستا اشاره می کند.


ایلان پاپه قاطعانه این افسانه را که مردم فلسطین در جریان این جنگ به خواست خود خانه هایشان رها کردند رد می کند و مدارک بایگانی قابل توجهی را ارائه می دهد که نشان می دهد ، از همان آغاز ، یک ایده ی مرکزی در ایدئولوژی بنیانگذار اسرائیل بود و آن هم حذف اجباری مردم بومی بود. . برای هر کس که علاقه مند به بحران کنونی در خاورمیانه است این یک کتاب ضروری است.

کتاب پاکسازی قومی فلسطین

ایلان پاپه
ایلان پاپه مورخ و فعال اجتماعی اهل اسرائیل است. او استاد دانشکدهٔ علوم اجتماعی و مطالعات بین الملل در دانشگاه اگزتر بریتانیاست و رئیس مرکز اروپایی مطالعات فلسطین همان دانشگاه و نیز رئیس سابق مرکز مطالعات قومی-سیاسی اگزتر می باشد.پاپه در حیفای اسرائیل متولد شد. او پیش از رفتن به بریتانیا از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۷ استاد ارشد علوم سیاسی در دانشگاه حیفا و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ رئیس موسسهٔ مطالعات فلسطینی و اسرائیلی امیل توما در حیفا بود. او مولف کتاب های پاکسازی قومی فلسطین (۲۰۰۶)، خاورمیانهٔ جدید (۲۰۰۵)...
نکوداشت های کتاب پاکسازی قومی فلسطین
Along with the late Edward Said, Ilan Pappe is the most eloquent writer of Palestinian history.
ایلان پاپه در کنار مرحوم ادوارد سعید ، سخنورترین نویسنده تاریخ فلسطین است.
New Statesman

Ilan Pappe is Israel's bravest, most principled, most incisive historian.
ایلان پاپه ، شجاع ترین ، اصولی ترین ، با شور و نشاط ترین مورخ اسرائیل است.
John Pilger

قسمت هایی از کتاب پاکسازی قومی فلسطین (لذت متن)