کتاب فوتبال و فلسفه

Soccer and Philosophy
ذهن زیبا، بازی زیبا
کد کتاب : 22398
مترجم :
شابک : 978-9642133512
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 452
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فوتبال و فلسفه اثر تد ریچاردز

"فوتبال و فلسفه" یا "ذهن زیبا، بازی زیبا" اثری است از "تد ریچاردز" که مجموعه ای از مقالات را درباره ی فلسفه ی فوتبال از سراسر جهان گردآوری نموده است. این مجموعه مقالات نافذ و شورانگیز، یک ضربه ی آزاد مناسب را در اختیار تیمی برجسته از فلاسفه ی بین المللی قرار داده است. فلاسفه ای که در کتاب "فوتبال و فلسفه"، پیچیدگی ها و اغلب، زوایای پنهان دنیای فوتبال را بررسی می کنند.
باوجود اینکه "فوتبال و فلسفه" عمدتا در مورد ورزش فوتبال است ، اما تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری های آن می تواند در مورد همه ی ورزش ها اعمال شود. این اثر خواننده را به فکر وا می دارد که چگونه ورزش با زندگی همپوشانی دارد، چطور اولین شوت، سیاست های مختلفی را به خود جلب می کند، چطور افراد مختلف بیرون یا داخل زمین، روی بازی تاثیر می گذارند و حتی اثر دعا بر نتیجه ی بازی چه خواهد بود.
در "فوتبال و فلسفه" از "تد ریچاردز" می آموزیم که طرفدار بودن به چه معناست و چرا ارسطو، یک طرفدار تمام عیار به حساب می آید. یا در بخشی دیگر از "فوتبال و فلسفه" نویسنده ای مطرح می کند که چرا بازیکنان برجسته ای همچون کریستیانو رونالدو در کنار هنرمندان بزرگی حتی در ابعاد د واندازه های پیکاسو، قرار می گیرند. از اخلاقیات در داوری تا جنبه ی متافیزیکی فضا - زمان خم شده (مثل ضربه های بکام)، کتاب "فوتبال و فلسفه" از "تد ریچاردز" به یک اندازه به هواداران فوتبال و علاقه مندان فلسفه، روش های جدیدی برای ارزیابی و درک ورزش مورد علاقه ی جهانیان ارائه می دهد.

کتاب فوتبال و فلسفه

تد ریچاردز
تد ریچاردز (Ted Richards) متولد سال 1968، فلسفه را در دانشگاه واترلو تدریس می کند.
دسته بندی های کتاب فوتبال و فلسفه
نکوداشت های کتاب فوتبال و فلسفه
Soccer and Philosophy captures the essence of our wonderful sport, its transcendental qualitites, and explains why we care so deeply and maddeningly about twenty-two players and a ball.
فوتبال و فلسفه جوهر ورزش شگفت انگیز ما و ویژگی های متعالی آن را به تصویر می کشد و توضیح می دهد که چرا ما به شدت به بیست و دو بازیکن و یک توپ اهمیت می دهیم.
Washington Post Washington Post

inspired . . . delightfully instructive . . . a surprising colleciton of essays on the Beautiful Game, written by soccer-loving loonies who are real-life philosophers . . . there is something for everyone in this witty and scholarly book.
الهام بخش . . . بسیار آموزنده . . مجموعه مقالاتی شگفت آور درباره بازی زیبا، نوشته شده توسط آنان که دیوانه وار عاشق فوتبال هستند و در زندگی واقعی فیلسوف هستند. . . در این کتاب شوخ و عالمانه چیزی برای همه وجود دارد.
Wall Street Journal Wall Street Journal

A soccer book like no other! At last we know which team Nietzsche would have supported, and why people care so much about the sport. This books is a delight, and it taught me more philosophy than I learned in my entire time at university.
یک کتاب فوتبالی بی نظیر! بالاخره فهمیدیم اگر نیچه در قید حیات بود از کدام تیم حمایت می کرد و چرا مردم اینقدر به این ورزش اهمیت می دهند. این کتاب ها بسیار جالب است و بیشتر از کل مدت حضورم در دانشگاه، به من فلسفه آموخت.
SIMON KUPER

قسمت هایی از کتاب فوتبال و فلسفه (لذت متن)
حتی فیلسوفان هم از افسون فوتبال در امان نیستند . این بنیان کتابی است که هم اکنون در دست دارید . من فیلسوفی هستم که فوتبال را دوست دارد . بیشتر عمرم را به بازی ، مربی گری ، داوری و نیز تماشای فوتبال گذرانده ام . وقتی درگیر فوتبال نیستم ، به پرسش هایی جهان شمول مثل همین افسون فوتبال می اندیشم . پرسش هایی چون : چه چیزی باعث می شود یک شی ، آن شئ باشد ؟ کار درست چیست ؟ آنچه که چیزی را زیبا می کند چیست ؟ من چرا عضو این گروه هستم ؟ بهترین راه برای اداره ی جامعه کدام است ؟ آیا چیزی به نام شانس وجود دارد ؟ من چگونه می توانم درباره ی چیزها درست قضاوت کنم ؟ زیان چگونه معنا را انتقال می دهد ؟ این پرسش ها ، به اشکال گوناگون ، هر کدام برای هزاران سال سرمنشأ تحیر بشر بوده اند و فوتبال در مقایسه با مسائل دیگر ، در این پرسش ها چندان محلی از اعراب ندارد . اما این پرسش ها ، پرسش هایی بشری اند . آنها بخشی از ما هستند و بیشتر ، از بیرون هستی مان بر ما عارض می شوند تا این که پرسش هایی باشند که ما را به کسانی که هستیم تبدیل می کنند . به همین دلیل است که این سوالات هنوز هم کنجکاوی جمعی ها را بر می انگیزند تا نیروی خردمان را نشسته در برج های عاج یا می خانه های محلی ، برای هزارها سال مصرانه صرف بحث بر سر آنها کنیم. شیفتگی ما به فوتبال نیز باید از چنین جایی آمده باشد . این شور عالم گیر، این هیحان جاری و ساری از صدر تا ذیل جهان و این نشئه ی همه گیر و همه پذیر ، تنها می تواند با یک سر منشأ جمعی و همگانی مشترک توضیح داده شود . فوتبال ( فقط در مدت زمانی حدود ۱۵۰ سال) به باری ای تبدیل شده که چنین در سرتاسر جهان دوست داشته می شود چون یک بازی انسانی به کلی متفاوت از تمام بازی های دیگر است . پس ، مطالعه ی فوتبال - چه تاریخی و اجتماعی و اقتصادی ، چه فلسفی - مطالعه ی انسانیت ، با تمام پستی و بلندی های آن است . و چه چیزی ارزش مندتر از این ؟ دیوانه کننده است ؛ نه ؟! اما باز هم خیلی ساده است .