کتاب هفت درس مارسل پروست

The 7 Lessons of Marcel Proust
کد کتاب : 22480
مترجم :
شابک : 978-9642133796
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هفت درس مارسل پروست اثر لورانس گرونیه

زمان در حال گذر است و یکی از بزرگترین چالش های ما این است که سرعت آن را کم کنیم یا حداقل هر دقیقه را به حساب بیاوریم:
مارسل پروست در رمان بزرگ خود «در جست‌وجوی زمان از دست رفته» به خوانندگانی که تحت تأثیر نثر او قرار گرفته‌اند، نه نقشه‌ای برای نوستالژی، بلکه برای تسخیر زمان حال و گذشته ارائه می‌کند.
لارنس گرنیر، از طریق گزیده‌هایی از رمان پروست، هفت درس (مشاهده، رمزگشایی رمزهای جامعه، خود را بشناسید...) شناسایی کرده است که در آثار پروست و همچنین در زندگی همه ما یافت می شود.
با این مقاله، بدون خواندن همه پروست، خواهید فهمید که چرا شاهکار او در بسیاری از "پروستی ها" شکل گرفته است و چگونه زندگی آنها بهبود یافته است.
لارنس گرنیر، داروساز ساکن پاریس، پس از 25 سال اقامت در آمریکا، ده سال پیش تحت تأثیر "فضل پروستایی" قرار گرفت و از آن زمان، علاوه بر شغلش، سخنرانی ها، دوره ها، نمایش های بی شماری را در ایالات متحده برگزار کرده است. و سپس در کشور مادری خود، تا مردم بر دلهره خود از خواندن پروست غلبه کنند و متوجه شوند که پروست برای همه است!

کتاب هفت درس مارسل پروست

دسته بندی های کتاب هفت درس مارسل پروست
قسمت هایی از کتاب هفت درس مارسل پروست (لذت متن)
اما گاهی درست آنگاه که به نظر می رسد همه چیز از دست رفته باشد به هشدار برمی خوریم که می تواند نجاتمان دهد؛ همه درهایی را که راه به جایی نمی برد کوبیده ایم و ندانسته به تنها دری می خوریم که می شود از آن تو رفت و اگر صد سال هم می جستیم پیدا نمی کردیم، خود به خود باز می شود. پیوند زدن هر چیزی به چیز دیگر‏، جرات نزدیک شدن به نامنتظره ها: انسان تلاش می کند توضیحی کلی برای هستی بیابد و کشف قوانین هستی یکی از ناب ترین لذت های ذهن و روح انسان است. با فرهنگ، می توانیم به همة نسل های پیش از خودمان و به همه بشریت وصل شویم. یافتن شادی ای عمیق در برابر پژواک ها و پیوندهای توضیح ناپذیر و...